Avatar billede smash839 Nybegynder
23. september 2008 - 11:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Brugere online på "samme tid" efter log af- og på tidspunkter.

Hej Eksperter.

Jeg har igennem et par dage lagt mit hoved i brød, for at finde en løsning på mit problem, men da jeg ikke synes jeg kan finde ud af det. Bliver jeg nød til at spørge jer eksperter om hjælp.

Jeg sidder her og skal finde ud af hvor mange mennersker der har været online på et bestemt tidspunkt i et bestemt system via min database i excel

F.eks.

Log på Dato          Log på      Log af    "Online"
23.09.08            08:10      08:35    "1" (Formel her)
23.09.08            08:23      08:45    "2" (Formel her)
23.08.08            09:00      09:45    "1" (Formel her)

Det skal være, så jeg kan ud fra en formel kan regne ud hvor mange der er online efter om folk er logget af og på. Og om flere er logget på inden den anden var logget af. Hvis det er til at forstå.

Hvis i har et forslag eller en idé som måske kunne være mulig at prøve, så vil jeg meget gerne have det afvide, så jeg kan prøve at løse det selv ud fra jeres forslag/Idé.

Men hvis i kan komme med et samlet løsningsforslag - en formel eller sådan noget, så ville jeg blive rigtig glad ;)
Avatar billede jkrons Professor
23. september 2008 - 16:40 #1
Prøv med noget i denne stil:

=SUMPRODUKT((B2:B40<D1)*(C2:C40>D1))

Ret selv områderne til. B er logpå og C er logaf kolonnerne. I D1, skriver du det tidspunkt, for hvilket du vil vide, hvor mange der er logget på.
Avatar billede smash839 Nybegynder
23. september 2008 - 18:26 #2
Herligt Jkrons :)

Jeg kigger lige på det og vender tilbage med status.
Avatar billede smash839 Nybegynder
24. september 2008 - 11:14 #3
Hej igen Jkrons, og andre eksperter.

Er det muligt at tilføje en form for dato adskillelse i den formel?
Altså så det er muligt at skælme online brugere ud fra en bestemt dato. Så det er muligt at gøre uden at skulle dele det hele efter dato.
Avatar billede jkrons Professor
24. september 2008 - 13:25 #4
Du kan prøve med

=SUMPRODUKT((B2:B40<D1)*(C2:C40>D1)*(A2:A40=D2), hvor D2 så skal indeholde den dato, du er interesseret i.
Avatar billede smash839 Nybegynder
26. september 2008 - 08:33 #5
Tak for din hjælp Jkrons. Smid et svar og du får dine point. ;)

Det var lige det jeg havde brug for, den er dog lidt langsom til at få lavet formler på alle linier jeg har ;)
Avatar billede jkrons Professor
26. september 2008 - 09:28 #6
Ja, hvis der er mange linier, kan den være længe om at opdatere. Jeg har desværre ikke noget godt råd mod det.