Avatar billede machawk Nybegynder
23. september 2008 - 08:50 Der er 4 kommentarer

Finde DHCP oplysninger?

hey

Jeg står og skal bruge en måde at finde DHCP oplysninger om en computer.
jeg har ikke addgang til computerens router eller DHCP server.
nogen ide til hvordan jeg gør dette?
og kan det lade sig gøre gennem man .bat fil?

PFT
Avatar billede machawk Nybegynder
23. september 2008 - 09:01 #1
Jeg skal faktisk bare vide om den har en statisk ip eller dynamisk?
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
23. september 2008 - 09:26 #2
Gå i start...find kør og skriv cmd. Så skriver du ipconfig /all og trykker enter. Så kan du se hvordan du forbinder til internettet. Eventuelt kan du gå ind og se under egenskaber for din LAN forbindelse, og se under TCP/IP egenskaber om du har en fast IP eller om du får en via dhcp.
Avatar billede machawk Nybegynder
23. september 2008 - 09:37 #3
kender til ip config og com

Jeg skal bruge en måde og finde ud af om en computer har statisk eller dynamisk ip?

jeg sidder ikke selv ved computeren og vil derfor gerne bare kunne skrive det ind i en .bat fil og så bede ham der sidder ved computeren om at køre den og så fortælle mig hvad den siger.
Avatar billede Spotgun Seniormester
23. september 2008 - 10:17 #4
Så lav en batfil der kører ipconfig /all for brugeren.
Hvis computeren har en dynamisk tildelt adresse, vil der stå hvilken DHCP server den har fået adressen fra.
Hvis dette ikke findes, så køres der med fast IP.

Måske misforstår jeg, men er ovenstående ikke en mulig løsning? Eller vil du have at brugeren kun ser f.eks. DHCP server adressen og ikke andet?