Avatar billede rolfsj Nybegynder
22. september 2008 - 15:36 Der er 10 kommentarer

Import af varenr. 11-2222 kommer i forkert format

Hej

Jeg er igang med at importere en masse varenumre fra ekstern kilde til excel. I den anledning har jeg problemer med mine varenr. som er bygget op med f.eks. 11-2222.
Når jeg indlæser i excel og ændre formatet kan jeg på ingen måde få det vist som 11-2222. Istedet får jeg datoer, etc. frem.

Håber meget på hjælp.
Avatar billede mugs Novice
22. september 2008 - 15:38 #1
Hvordan er cellen formatteret?
Avatar billede lunddata Nybegynder
22. september 2008 - 15:48 #2
Har du prøvet formattering som tekst?
Avatar billede rolfsj Nybegynder
22. september 2008 - 16:12 #3
Den kommer ind som "brugerdefineret" og "mmm-åå" og jeg har forsøgt at ændre det herefter til andre formater......men jeg har desværre ikke løst problemet endnu.
Avatar billede rolfsj Nybegynder
22. september 2008 - 16:18 #4
Tak for hjælpen. Ja jeg har også forsøgt at formatere det til tekst, men det hjalp heller ikke.
Avatar billede mugs Novice
22. september 2008 - 16:21 #5
Prøv at åbne et regneark og formater cellen ssom tekst. Foretag herefter din import.
Avatar billede rolfsj Nybegynder
22. september 2008 - 16:32 #6
jeg kan desværre ikke vælge et excel ark. Når jeg eksportere laver den selv et regneark til mig..........
Det er en CSV fil jeg eksportere (hvis det gør forskel?)
Avatar billede anni_larsen Nybegynder
22. september 2008 - 16:39 #7
Hvad med brugerdefineret ##-####, når det er importeret
Avatar billede rolfsj Nybegynder
22. september 2008 - 16:43 #8
den laver det om til en dato
Avatar billede excelent Ekspert
22. september 2008 - 18:51 #9
Hvordan importerer du data ? Data/Importer eksterne data !!! eller ?
Avatar billede rolfsj Nybegynder
22. september 2008 - 19:37 #10
Jeg har ikke så mange valgmuligheder. Det eksterne program eksportere data til et regneark.
Jeg har valgt at ændre i mine varenr. således at der ikke opstår lignende problemer i fremtiden.
Tak for supporten!