Avatar billede mortenhartmann Nybegynder
22. september 2008 - 12:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Micro Antivirus 2009

Hej

Jeg har et problem på min bærbar. Den kører med Win Vista og da jeg var inde og downloade et program fik jeg virus på den. Tror virussen hedder Micro antivirus 2009 (det ikon er kommet frem på skrivebordet)
Ud over det bliver den ved med at lave nogle genveje til porno sider (har ikke surfet porne på den, bruger jeg min fastnet til ;)) og så er der nogle ikoner nede på processerlinien som siger; Attn! Low Proformance og security error.
Jeg har kørt avg på den hvor den fandt en del, men det har ikke læst problemet. Jeg har taget inteernet forbindelsen til den, men ved ikek lige hvordan jeg skal løse det her problem, er ikke så god til com.

Plz help.

Morten
Avatar billede Jensen DK Novice
22. september 2008 - 13:00 #1
Hent og installér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmer foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Avatar billede Jensen DK Novice
22. september 2008 - 13:08 #2
Avatar billede mortenhartmann Nybegynder
22. september 2008 - 14:30 #3
Tak for hjælpen. jeg er desværre mødt på arbejde nu så kan ikke prøve det før jeg kommer hjem i nat.
Avatar billede Jensen DK Novice
22. september 2008 - 14:49 #4
Helt fint jeg hilser på i morgentidlig, så skriv lige hvordan det er gået.
Avatar billede mortenhartmann Nybegynder
23. september 2008 - 00:39 #5
Mange tak, Det virkede lige som det skulle (tror jeg ;))
Genvejene til de porno sider er væk, og ikonerne som siger der er low proformence og security error er væk, så nu virker det som om alt er som det skal være igen.
Avatar billede Jensen DK Novice
23. september 2008 - 06:23 #6
Takker for point, glad for at du fik det væk.
Avatar billede mortenhartmann Nybegynder
23. september 2008 - 11:27 #7
Jeg har lige endnu et lille spørgsmål. Har lige opdaget at de forskellige programmer jeg har hentet har fyldt mit c-drev helt op. Der var ca. 15 gb plads inden alt det her virus crap.
Kan det irkelig passe eller ligger der noget der på som ikke burde ligge der?
Avatar billede Jensen DK Novice
23. september 2008 - 12:48 #8
Det er programmer som du kan køre regelmesit når du har tid og løst, de fylder ikke meget, det må være noget andet, der tager pladsen, kør lige CCleaner igen både en rens og en registrer lad den slette det den finder, jeg bruger den en gang dagligt og den finder ca. 30MB. hver gang.
Der er i XP et værktøj der hedder disk oprydning, er der ikke det i vista, prøver lige om jeg kan finde noget om det.
Avatar billede Jensen DK Novice
23. september 2008 - 12:52 #9