Avatar billede kasp Nybegynder
21. september 2008 - 21:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fejl meddelser

Jeg har været nødt til at reinstaller min computer og dermed også min Office pakke. Nu har jeg problemer med at køre min Access database. Jeg får en fejl meddelse når jeg køre nogle af min gamle VBA koder: "complie erro: can´t find project or library"

Den kode jeg køre hedder f.eks.
Private Sub Kombinationsboks29_AfterUpdate()
    ' Søg efter den post, der svarer til kontrolelementet.
    Dim rs As Object

    Set rs = Me.Recordset.Clone
    rs.FindFirst "[Kundenummer] = " & Str(Nz(Me![Kombinationsboks29], 0))
    If Not rs.EOF Then Me.Bookmark = rs.Bookmark
End Sub

Så vidt jeg kan se er det "Str" delen der er noget galt med, men aner ikke hvad.
Avatar billede mugs Novice
21. september 2008 - 21:47 #1
"complie erro: can´t find project or library"

Plejer at være en referencefejl. Fremprovoker fejlen < Tryk på Debug > Run > Reset (for at nul-stille alle fejl) > References > kontroller at der ikke er nogen referencer ud fra hvilker der står M'ISSING. Gør der det skal du markere references i den lille box i venstre side. Luk derefter formularen og prøv koden igen.
Avatar billede mugs Novice
21. september 2008 - 21:51 #2
Access har en del referencer til andre programmer som f.eks Excel. Hvis du så forsøger at få Access til at "tale" med Excel opstår der en reference fejl. Så skal der blot sættes et checkmærke udfor Microsoft Excel Object Library, så kan programmerne igen tale med hinanden.

Det er kun af pladshensyn, at referencerne ikke altid er tilgængelige.
Avatar billede kasp Nybegynder
22. september 2008 - 17:14 #3
Hej mugs.
Tak for dit svar jeg tror du har ret i det med reference der er brudt. Jeg kan dog ikke lige finde ud af hvor det er .. der kommer en meddelse der hedder: MSOLAPUI.DLL version 1.

Ved du hvad det er for en fil?
Avatar billede mugs Novice
22. september 2008 - 17:34 #4
Det siger mig ikke noget, men det kunne da tyde på, at du mangler den fil:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=MSOLAPUI.DLL+version+1&meta=
Avatar billede kasp Nybegynder
26. september 2008 - 07:30 #5
Hej Mugs.
Tak for dine foreslag. Jeg har lavet en reinstallation af en gammel office pakke og derefter den nye og nu virker det.

Jeg vil gerne give dig 20 point for din tid på problemet.
Avatar billede mugs Novice
26. september 2008 - 08:21 #6
Tak