Avatar billede neoo Nybegynder
18. september 2008 - 10:58 Der er 1 kommentar

hvordan får man fat i parent node

Hej Med Jer...
Hvordan er det nu jeg kan få fat i parent node for denne ?

<xsl:value-of select="//cat[@catid=//lastcat/text()]/@name"/>

jeg har prøvet med det her : (virker bare ikke)
<xsl:value-of select="./parent::*//cat[@catid=//lastcat/text()]/@name"/>

min xml ser ligende ud..
                    <cat catid="558" name="Printer Supplies">
                      <cat catid="582" name="HP CLJ 4700DN"/>
                      <cat catid="583" name="HP CLJ 5550DN"/>
                      <cat catid="584" name="Canon S/H printere"/>
                    </cat>
                    også længere nede har jeg
                    <lastcat>566</lastcat>

HÅBER DER ER NOGEN DERUDER DER KAN HJÆLPE... :(
Avatar billede softspot Forsker
18. september 2008 - 11:19 #1
Prøv evt.:

<xsl:value-of select="//cat[@catid=//lastcat/text()]/../@name"/>

Hvis det altså er parent-nodens name-attribute du er på jagt efter...