Avatar billede linius Nybegynder
17. september 2008 - 15:53 Der er 3 kommentarer

Konfigurering af Acces og runtime.

Vi har udviklet et administrations system i Access 2007. Og har et par ting som vi har brug for lidt hjælp til.

Det er ikke alle der har Access 2007 installeret på deres computer. Derfor har vi brugt en runtime fra Microsoft.
Den giver ikke de samme konfigurationsmuligheder.
I Access 2007 har vi slået Handlingsforespørgelser under Bekræft fra i Officeknappen-->Access indstillinger-->Avanceret. Når den er slået fra, kommer Access ikke op og spørger om det er ok at opdatere tabeller.
Hvordan bliver det slået fra når der bruges runtime?

Vi benytter Terminal server til brugere der logger på systemet udefra.
På SBS 2003 er der ligeledes installeret Access runtime. Når programmet startes kommer der en Security Notice op med besked om ”A potential secutiry concern hass been indentified.”.
Hvordan bliver den slået fra?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
18. september 2008 - 07:06 #1
Jeg ville personligt heller selv sørge for at slå advarsler fra med DoCmd.Setwarnings i min VBA kode og så selvfølgelig huske at slå det til igen. Så tror jeg nemlig også det spiller i en runtime.
PS: hvis du har lavet din db som en accdb, så rename den til accdr før du distribuerer den. Så er der en masse ting du ikke behøver at tænke på angående hvad brugere må og ikke må - db'en bliver låst til kun at kunne hvad du giver lov til. Prøv det.

Bare et par strøtanker.
Avatar billede linius Nybegynder
18. september 2008 - 11:12 #2
Det var et par gode strøtanker.
Specielt det med at rename databasen.

Takker.
mvh kenneth
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
18. september 2008 - 11:30 #3
Velbekom - det er altid rart når man kan dele sine erfaringer :-)

Du skal dog være OBS på at nogle helt specifikke indbyggede funktioner også bliver sat ud af drift. Jeg havde voldsomme problemer med at funktionen der kan sende en rapport som snapshot forsvandt. Jeg fandt så ud af at omgås det ved at lave min egen funktion med en DoCmd i.