Avatar billede jct Nybegynder
17. september 2008 - 14:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Migrate wsus

Jeg skal have flyttet min wsus fra en msde database til en sql2000, når jeg følger ms vejledning som siger, at jeg skal tilføje en ny server instance i Interprice manager med navnet [servernavn]\wsus, siger den hver gang at "SQL server does not exist eller at der ikke er adgang".
Nogen der har et godt forslag?
Avatar billede fn1977 Nybegynder
17. september 2008 - 15:04 #1
Hvis sql er på en anden server skal du sikre at tcpip er åbnet til wsus instance

og du skal sikre dig at du kan logge på med de kreterier du giver din wsus. prøv eventuelt at logge på mod dit instance med den konto og se om du kan oprette en database med kontoen der logger på
Avatar billede jct Nybegynder
17. september 2008 - 15:06 #2
Det er på samme server.
Avatar billede fn1977 Nybegynder
17. september 2008 - 15:23 #3
Du har installeret en sql 2000 instance der hedder WSUS ik..

og sikret dig at instance IKKE køre colation danish/norwegian.
Avatar billede jct Nybegynder
17. september 2008 - 16:03 #4
Jeg har installeret en ny instance af sql2000 som hedder tvlwsus\twlwsus (serveren hedder tvlwsus)jeg kunne ikke bare kalde den twlwsus, det sagde den at dervar en der hed i forvejen (msde) den kører SQL_latin1 colation
Avatar billede fn1977 Nybegynder
17. september 2008 - 16:26 #5
Normalt ville jeg bare skippe de gamle data og installere en ny wsys som peger ned i den gamle content så jeg slipper for at downloade det en gang til. - men hvis du vil beholde dem vil jeg anbefale dig at tage den gamle database fil og kopiere ud af msde

afinstallere wsus - installere en wsus igen ind i den nye instance.

stoppe wsus.

overskrive databasen med den gamle..

men endnu engang. jeg kan ikke se hvilken grund der skulle være til at gemme den gamle historik. det er jo kun opdateringern der kræver ny download og dem lader man bare ligge.
Avatar billede jct Nybegynder
23. november 2009 - 10:42 #6
Ingen svar der løste opgaven, derfor tilmelder jeg mig selv point
Avatar billede jct Nybegynder
23. november 2009 - 10:42 #7
mig selv