Avatar billede bamseole Nybegynder
15. september 2008 - 22:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Meget langsom log off

Hej, jeg har lige reinstalleret min laptop med Win XP SP3 og alle updates anti virus osv. det hele kører perfekt undtagen når jeg logger af, den stopper i lang tid ca. 1 -2 min. imens der står logger af på skærmen ellers går alt andet meget stærkt under nedlukning. Det skal lige siges at jeg har rettet Waittokikillapplication og Autoendtask. Jeg har prøvet at søge i dette forum men kunne ikke finde noget.
16. september 2008 - 07:09 #1
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...

Avatar billede bamseole Nybegynder
16. september 2008 - 07:57 #2
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\ibmpmsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\2X\ApplicationServer Client\TUXCredProv.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\AcPrfMgrSvc.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\PROGRA~1\McAfee\MSC\mcmscsvc.exe
c:\PROGRA~1\FLLESF~1\mcafee\mna\mcnasvc.exe
c:\PROGRA~1\FLLESF~1\mcafee\mcproxy\mcproxy.exe
C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcshield.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\mdm.exe
C:\Programmer\McAfee\MPF\MPFSrv.exe
C:\Programmer\SiteAdvisor\6261\SAService.exe
c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mcagent.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\tvt_reg_monitor_svc.exe
C:\WINDOWS\System32\TPHDEXLG.exe
C:\WINDOWS\system32\TpKmpSVC.exe
C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\TpKmapMn.exe
C:\Programmer\Lenovo\Rescue and Recovery\rrpservice.exe
C:\Programmer\Lenovo\Rescue and Recovery\rrservice.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\Scheduler\tvtsched.exe
C:\Programmer\Lenovo\Rescue and Recovery\UpdateMonitor.exe
C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\PWMDBSVC.exe
C:\PROGRA~1\Lenovo\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\Scheduler\scheduler_proxy.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Lenovo\PkgMgr\HOTKEY\TPONSCR.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\ACTray.exe
C:\Programmer\Lenovo\Zoom\TpScrex.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\ACWLIcon.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\AcSvc.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\WINDOWS\system32\TpShocks.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.EXE
C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Programmer\Lenovo\Client Security Solution\cssauth.exe
C:\Programmer\SiteAdvisor\6261\SiteAdv.exe
C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Distillr\Acrotray.exe
C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\TpKmapMn.exe
C:\Documents and Settings\Bruger1\Lokale indstillinger\Application Data\Google\Update\GoogleUpdate.exe
c:\programmer\lenovo\system update\suservice.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\PROGRA~1\WIDCOMM\BLUETO~1\BTSTAC~1.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\ccc.exe
C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcsysmon.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\SvcGuiHlpr.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Documents and Settings\Bruger1\Lokale indstillinger\Application Data\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\HJT\HiJackThis.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {089FD14D-132B-48FC-8861-0048AE113215} - C:\Programmer\SiteAdvisor\6261\SiteAdv.dll
O2 - BHO: scriptproxy - {7DB2D5A0-7241-4E79-B68D-6309F01C5231} - C:\Programmer\McAfee\VirusScan\scriptsn.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: Password Manager Browser Helper Object - {BF468356-BB7E-42D7-9F15-4F3B9BCFCED2} - C:\Programmer\Lenovo\Client Security Solution\tvtpwm_ie_com.dll
O3 - Toolbar: McAfee SiteAdvisor - {0BF43445-2F28-4351-9252-17FE6E806AA0} - C:\Programmer\SiteAdvisor\6261\SiteAdv.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [TPHOTKEY] C:\PROGRA~1\Lenovo\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TVT Scheduler Proxy] C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\Scheduler\scheduler_proxy.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EZEJMNAP] C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [PWRMGRTR] rundll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\PWRMGRTR.DLL,PwrMgrBkGndMonitor
O4 - HKLM\..\Run: [BLOG] rundll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\BatLogEx.DLL,StartBattLog
O4 - HKLM\..\Run: [ACTray] C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\ACTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ACWLIcon] C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\ACWLIcon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TPKMAPHELPER] C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\TpKmapAp.exe -helper
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TpShocks] TpShocks.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe /tray
O4 - HKLM\..\Run: [Google Desktop Search] "C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe" /startup
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide
O4 - HKLM\..\Run: [cssauth] "C:\Programmer\Lenovo\Client Security Solution\cssauth.exe" silent
O4 - HKLM\..\Run: [TP4EX] tp4ex.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mcagent_exe] C:\Programmer\McAfee.com\Agent\mcagent.exe /runkey
O4 - HKLM\..\Run: [SiteAdvisor] "C:\Programmer\SiteAdvisor\6261\SiteAdv.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 7.0] "C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Distillr\Acrotray.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [TPKMAPMN] C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\TpKmapMn.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Documents and Settings\Bruger1\Lokale indstillinger\Application Data\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [nltide_3] rundll32 advpack.dll,LaunchINFSectionEx nLite.inf,C,,4,N (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [nltide_3] rundll32 advpack.dll,LaunchINFSectionEx nLite.inf,C,,4,N (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [nltide_3] rundll32 advpack.dll,LaunchINFSectionEx nLite.inf,C,,4,N (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [nltide_3] rundll32 advpack.dll,LaunchINFSectionEx nLite.inf,C,,4,N (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Adobe Acrobat Hurtigstart.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Gamma.lnk = ?
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Konverter hyperlinkdestination til Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Konverter hyperlinkdestination til eksisterende PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Konverter markering til Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Konverter markering til eksisterende PDF-fil - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Konverter til Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Konverter til eksisterende PDF-fil - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Konverter valgte hyperlinks til Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Konverter valgte hyperlinks til eksisterende PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth-enhed... - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-12650 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: (no name) - {F4F55DC8-0B69-4DFE-BA94-CB677B88B2A3} - C:\Programmer\Lenovo\Client Security Solution\tvtpwm_ie_com.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Lenovo Password Manager... - {F4F55DC8-0B69-4DFE-BA94-CB677B88B2A3} - C:\Programmer\Lenovo\Client Security Solution\tvtpwm_ie_com.dll
O16 - DPF: {2DAD3559-2923-4935-AD49-B673D2539944} (IASRunner Class) - http://www-307.ibm.com/pc/support/acpir.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1221390358250
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Google\GOOGLE~1\GOEC62~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: ACNotify - ACNotify.dll (file missing)
O23 - Service: McAfee Application Installer Cleanup (0068401221414577) (0068401221414577mcinstcleanup) - Unknown owner - C:\DOCUME~1\Bruger1\LOKALE~1\Temp\006840~1.EXE (file missing)
O23 - Service: 2X SSO Service - 2X Software Ltd. - C:\Programmer\2X\ApplicationServer Client\\TUXCredProv.exe
O23 - Service: Ac Profile Manager Service (AcPrfMgrSvc) - Lenovo  - C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\AcPrfMgrSvc.exe
O23 - Service: Access Connections Main Service (AcSvc) - Lenovo  - C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\AcSvc.exe
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Google Desktop-administrator 5.8.809.8522 (GoogleDesktopManager-090808-172447) - Google - C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
O23 - Service: ThinkPad PM Service (IBMPMSVC) - Lenovo - C:\WINDOWS\system32\ibmpmsvc.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: McAfee Services (mcmscsvc) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\MSC\mcmscsvc.exe
O23 - Service: McAfee Network Agent (McNASvc) - McAfee, Inc. - c:\PROGRA~1\FLLESF~1\mcafee\mna\mcnasvc.exe
O23 - Service: McAfee Scanner (McODS) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcods.exe
O23 - Service: McAfee Proxy Service (McProxy) - McAfee, Inc. - c:\PROGRA~1\FLLESF~1\mcafee\mcproxy\mcproxy.exe
O23 - Service: McAfee Real-time Scanner (McShield) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcshield.exe
O23 - Service: McAfee SystemGuards (McSysmon) - McAfee, Inc. - C:\PROGRA~1\McAfee\VIRUSS~1\mcsysmon.exe
O23 - Service: McAfee Personal Firewall Service (MpfService) - McAfee, Inc. - C:\Programmer\McAfee\MPF\MPFSrv.exe
O23 - Service: Power Manager DBC Service - Unknown owner - C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\PWMDBSVC.exe
O23 - Service: SiteAdvisor-tjeneste (SiteAdvisor Service) - Unknown owner - C:\Programmer\SiteAdvisor\6261\SAService.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: System Update (SUService) - Lenovo Group Limited - c:\programmer\lenovo\system update\suservice.exe
O23 - Service: ThinkVantage Registry Monitor Service - Lenovo Group Limited - C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\tvt_reg_monitor_svc.exe
O23 - Service: ThinkPad HDD APS Logging Service (TPHDEXLGSVC) - Lenovo. - C:\WINDOWS\System32\TPHDEXLG.exe
O23 - Service: IBM KCU Service (TpKmpSVC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\TpKmpSVC.exe
O23 - Service: TSS Core Service (TSSCoreService) - Lenovo - C:\Programmer\Lenovo\Client Security Solution\tvttcsd.exe
O23 - Service: TVT Backup Protection Service - Unknown owner - C:\Programmer\Lenovo\Rescue and Recovery\rrpservice.exe
O23 - Service: TVT Backup Service - Lenovo Group Limited - C:\Programmer\Lenovo\Rescue and Recovery\rrservice.exe
O23 - Service: TVT Scheduler - Lenovo Group Limited - C:\Programmer\Fælles filer\Lenovo\Scheduler\tvtsched.exe
O23 - Service: TVT Windows Update Monitor (TVT_UpdateMonitor) - Lenovo Group Limited - C:\Programmer\Lenovo\Rescue and Recovery\UpdateMonitor.exe

--
End of file - 14806 bytes
16. september 2008 - 20:22 #3
Du har også en "million/milliard" elementer i din opstart *S* Jeg ka' dog ikke lige her og nu overskue hvilke der ka' tages fra...

Registreringsdatabase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Register]...)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Avatar billede bamseole Nybegynder
16. september 2008 - 21:05 #4
Ok, det prøver jeg lige først og vender tilbage
Avatar billede bamseole Nybegynder
17. september 2008 - 21:21 #5
Nu har jeg fulgt guiden og den er også blevet en del hurtigere til at starte op(skønt), men problemet med at den hænger ved "Logger af" er uændret....mystisk
17. september 2008 - 21:31 #6
Pga 'mistanke'

[Start][Kør] - services.msc - ENTER
find punktet
* McAfee Application Installer Cleanup
og "deaktivér" den...

Avatar billede bamseole Nybegynder
17. september 2008 - 22:11 #7
Har jeg lige prøvet, og prøvet at genstarte 2 gange, men desværre ingen ændring.
18. september 2008 - 06:22 #8
Du har jo som sagt en million elementer i din opstart...
Prøv at disable dem én for én med MsConfig.
Og se hva der sker ?

http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/msconfig.htm

(Dog ikke dit sikkerhedsprogram - McAfee)
Avatar billede bamseole Nybegynder
24. september 2008 - 19:01 #9
Hej igen, jeg har ikke haft tid til at kigge msconfig indstillingerne igennem men problemet er forsvundet som dug fra solen.... mystisk ikke ? men kan du ikke lægge et svar så du kan få nogle point, du har jo brugt tid på at hjælpe mig ?
24. september 2008 - 19:37 #10
Ping...
(Det var et [svar]...)