Avatar billede mrehn Nybegynder
14. september 2008 - 19:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm efter 'indlæsning' af windows

Hej,

Jeg sidder her med en HP Pavilion DV6700, Windows Vista Home Premium Edition

Den starter, går igennem BIOS, som den skal, kører de der grønne streger, lige som hvilkensomhelst anden computer, men så kommer problemet. Windows tænder for pilen, men kommer aldrig til at tænde for windows logoet eller logonscreen'et.

Har prøvet næsten alt, dvs Fejlsikret tilstand, reparer computeren, Sidst kendte funktion, indlæsning af usignerede drivere, -alt.

Er der nogle derude der kunne hjælpe med det? (:
//mrehn
Avatar billede Jensen DK Novice
15. september 2008 - 07:07 #1
Der er næsten kun geninstallering tilbage, medmindre du kan lave en chkdsk med din Windows skive, du kan se hvordan man gør uden skive, men da du ikke kan komme ind i systemet kan du ikke bruge det.
Det varer et øjeblik før det åbner, og det er Adobe Reader der skal bruges for at se det.  http://www.gratisupload.dk/download/15789/

Her kan du se hvordan man repair Vista, det kan være at der er noget der kan bruges.`
http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://xphelpandsupport.mvps.org/vista_repair_yuor_computer_options.htm&sa=X&oi=translate&resnum=5&ct=result&prev=/search%3Fq%3DDVD%2Breparer%2Bvista%2Bvejledning%26hl%3Dda%26sa%3DG
Avatar billede mrehn Nybegynder
15. september 2008 - 15:46 #2
har kørt et par chkdsk med forskellige kommandoer - uden resultat, og rep af windows, har jeg kørt alle af.
Tror jeg prøver en livecd.
Avatar billede mrehn Nybegynder
15. september 2008 - 19:15 #3
Er der ellers nogle der ligger inde med nogle trics? (:
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2008 - 08:31 #4
min fremgangsmetode.

i bios deaktivere min harddisk.
maskine starter op på dvd vista ved tryk på mellemrumstast.
har du prøvet det.

hvis du ikke kan komme ind i din harddisk - fjern din c partition og opret en ny på samme størrelse.
lav sådan en cd med g-parted 0.3.8-9
http://sourceforge.net/projects/gparted

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2008 - 08:41 #5
der er faktisk en der er nyere.

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=115843

0.3.9-1
Avatar billede mrehn Nybegynder
18. september 2008 - 11:43 #6
har bare geninstalleret computeren - det var det nemmeste synes jeg.
Avatar billede Jensen DK Novice
18. september 2008 - 12:31 #7
Det var faktisk også det jeg startede med at skrive 15/09-2008 07:07:08
Avatar billede mrehn Nybegynder
18. september 2008 - 15:41 #8
det er også derfor jeg har givet dig pointene..
Avatar billede Jensen DK Novice
18. september 2008 - 16:28 #9
Tak skal du ha`.