Avatar billede tim_p Nybegynder
14. september 2008 - 13:59 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Mit LAN virker ikke mere

En aften med mange lyn osv, fik vi delvis strømafbrydelse, hvor min computer gik ned. Andre computere som var tændt herhjemme gik ikke ned, kun min.
Efter det har jeg ikke kunne få mit netværksstik til at fungere. Når jeg sætter netværkskablet til computeren, sker der absolut ikke noget. Kablet virker fint i andre computere.

Er det fordi der er sket noget med selve porten?

PS: Den aften gik vores router også i stykker, den udskiftede vi
Avatar billede haverslev Novice
14. september 2008 - 15:54 #1
Det kan jo være at kortet er stået af ifm. med din router, men har du prøvet at tjekke om der er aktivitet på kortet ?  (gul/grøn diode på kortet)

Hvis det er XP du kører med, så prøv at hent de her to programmer:
http://cexx.org/lspfix.htm - eller som zip fil:  http://cexx.org/lspfix.zip

http://danborg.org/spy/Newnet/winsockxpfix.exe - Winsockfix.

Kør først LSPfix, sæt flueben i "I know what I am doing" klik på finish, genstart så burde det virke.
Virker det ikke (kan måske ikke få forbindelse til nettet igen)
Så kør det andet program, klik først på Reg-backup, og gem en kopi af din regdatabase, når det er slut klik på Fix, når den er færdig genstart og så skulle du gerne kunne komme på nettet igen.

(lspfix og winsockfix er ikke destruktive, De ødelægger ikke noget)  (kan være på disketter, hvis nødvendig)

Hvis ikke så prøv at geninstallere LAN driveren
Avatar billede tim_p Nybegynder
14. september 2008 - 16:55 #2
I lspfix, skal jeg så smide alle de entries den finder over i "Remove" eller hvad?
Avatar billede haverslev Novice
14. september 2008 - 16:58 #3
Nej du skal KUN sætte flueben i "I know what I am doing" og klik på knappen FINISH
Avatar billede tim_p Nybegynder
14. september 2008 - 17:02 #4
Hm, det virkede ikke rigtig. Mitnetværkskort vises heller ikke i enhedshåndteringen. Det burde den vel? Hvor finder jeg Lan driveren henne? Tror ikke jeg har nogen cd med den..
Avatar billede haverslev Novice
14. september 2008 - 17:11 #5
Hvis ikke det vises noget netværkskort i enhedshåndtering, så er der noget galt med kortet.
Hvis ikke det kan detekteres af windows, så er kortet defekt.
Der er ingen lys i kort dioderne ?

Prøv dog lige at lave en "load default settings" eller "load optimizes settings" i BIOS (tryk på DEL knappen eller F2 under opstart for at komme i bios)
Avatar billede tim_p Nybegynder
14. september 2008 - 17:21 #6
Hm, det må være gået død. Tak for hjælpen..
Avatar billede haverslev Novice
14. september 2008 - 17:25 #7
Avatar billede tim_p Nybegynder
14. september 2008 - 17:38 #8
En lille ting til. Hvis jeg skal købe et nyt, hvilket et/hvor dyrt skal det være?
Avatar billede haverslev Novice
14. september 2008 - 17:57 #9
Avatar billede geforce3 Praktikant
14. september 2008 - 18:00 #10
Avatar billede haverslev Novice
14. september 2008 - 18:21 #11
?? (lol 39 Kr) - det du linker til koster 87
Men jeg vil ikke selv købe (ej heller anbefale) kort under de 75 kr.
Avatar billede geforce3 Praktikant
14. september 2008 - 19:15 #12
Ja hvis man lægger fragt til - man kan jo bare selv hente. ;)
Avatar billede haverslev Novice
14. september 2008 - 19:29 #13
Tja, hvis man bor lige i nærheden af butikken :-)
Avatar billede tim_p Nybegynder
16. september 2008 - 16:02 #14
Nå, har jeg så købt det første af dem du kommer op med fra Intel. Det passer så ikke i min computer. Det stykke der skal vende ud af computeren er for småt til at kunne sidde der...? (hvis I forstår :P)
Avatar billede haverslev Novice
16. september 2008 - 16:50 #15
(hvis I forstår :P) - desværre nej

Men hvis det er en pci sokkel og det er et netværkskort til netop pci sokkel, så skal det passe.
Avatar billede tim_p Nybegynder
16. september 2008 - 16:57 #16
Hvad betyder "en gros" der står ved nogen af kortene?
Avatar billede haverslev Novice
16. september 2008 - 17:01 #17
"En gros" betyder normalt, at varen er  uden manualer, kabler, drivere, indpakningskasse osv.
Avatar billede tim_p Nybegynder
16. september 2008 - 20:45 #18
Ok, men det er selve monteringsstykket der simpelthen er for kort. Også i forhold til billedet på edbpriser.dk. Men den tager jeg lige med forhandleren så, for det er vel deres fejl...