Avatar billede dannin Nybegynder
13. september 2008 - 16:23 Der er 19 kommentarer

Konvertering af TDC play musiknumre

Hej eksperter

Er der nogle måder at konvertere DRM beskyttede .wma filer til ubeskyttede mp3filer på?

Jeg har altid betalt for mit musik og mine film, og køber størstedelen af mit musik på nettet. Her var det jo en kæmpefordel for mig da TDCPlay kom med alle de gratis sange. Men jeg kan ikke brænde mine TDC Play sange ud på en CD til bilen (understøtter også mp3), og jeg kan ikke overføre dem til min ipod. Jeg har forsøgt at brænde med både Nero og windows media player, men uden held.

Er der nogle der har en løsning? Findes der ikke et program der er ligeglad med om der er brænderlicenser nok?

Jeg har selvfølgelig selve musiklicensen.
jeg kører windows vista x64.

På forhånd tak

Danni
Avatar billede juq Nybegynder
13. september 2008 - 17:32 #1
Ja der er en løsning, men den får du ikke lige da det ikke er lovligt.

Bemærk at du kun har musikken til låns, så længe du er TDC kunde.
Så det med at FÅ gratis musik er ikke play, så det med at du altid har købt din musik osv. har INTET med Play at gøre.

Du kan dog stadig købe musikke, så det er muligt at brænde det, men IKKE med download via PLAY! - Tror mange misforstår play og hvad det er!

Mange tror at de få musikke, og pi...misfornøjet og syntes det er for dårligt at man ikke bare få musikken....
Avatar billede coderdk Praktikant
13. september 2008 - 18:23 #2
Avatar billede dannin Nybegynder
14. september 2008 - 00:43 #3
jug,

jeg håber ikke du er seriøs, og tror at jeg vil give dig points for dit svar. Du svarer ikke på mit spørgsmål, du vælger derimod, med vilje, ikke at svare på mit spørgsmål selvom du har svaret. Om det så er rigtigt eller forkert, så har du ikke svaret på mit spørgsmål.
Og hvis metoden du kender, er at optage sangen gennem lydkortet vha. et program, og dermed få sangen som mp3, så kender jeg den allerede.

Tak for dit svar, men det var desværre ikke hvad jeg søgte.

coderdk, stadig ikke et svar på mit spørgsmål.
Avatar billede gurly Praktikant
14. september 2008 - 06:41 #4
http://tunebite.com/en/remove_drm/index.html virker til at konvatere "Play filer"
Avatar billede geforce3 Praktikant
14. september 2008 - 10:58 #5
dannin -> Han har da svaret på dit spørgsmål? Du må ikke. At det så ikke lige er det svar du gerne vil have, kan han jo ikke bruge til noget...

Hvad forventer du?
Avatar billede dannin Nybegynder
14. september 2008 - 14:31 #6
geforce3, mit spørgsmål var, og jeg citerer migselv: "Er der nogle der har en løsning? Findes der ikke et program der er ligeglad med om der er brænderlicenser nok?"

Og han svarer at jeg ikke må. Det er et svar, men ikke et svar på det jeg spurgte om. Desuden siger han jo selv at han har en løsning, men den får jeg ikke. Så han vælger jo faktisk at lade være med at svare med vilje.

gurly, det er metoden med at optage gennem et virtuelt lydkort og så konvertere på den måde. Problemet er at det forringer lydkvaliteten, da det bliver lavet om fra digitalt lyd til lydbølger, og så bliver digitaliseret igen. Derfor søgte jeg et rigtigt konverteringsprogram der kunne gøre det direkte.

Men, efter en del research tror jeg at det er den eneste metode der er. Hvis der er en anden, smartere løsning, så kan jeg ikke finde den...
Avatar billede geforce3 Praktikant
14. september 2008 - 14:53 #7
dannin -> Da 'svaret' du søger er ulovligt ifølge gældende regler, så er det nok ikke realistisk at få ham til at poste det her, vel?:) Svaret er, skærer det heeelt ud; man må ikke. Så ja, han vælger med vilje ikke at 'svare'. Skal det skæres endnu mere ud?

Og er der andre der svarer på at omgå konceptet med Play, så bliver svaret slettet eller spørgsmålet lukket.
Avatar billede gurly Praktikant
14. september 2008 - 16:33 #8
dannin > Det er KUN windows media player, der kan læse / afkode DRM licenser, så uden brug af denne kan det ikke lade sig gøre, og den lader ikke andre brugrammer brænde hvis der ikke er licens til det. så det er 100% windows media player der bestemmer hvad du må med de filer.
der findes ingen konvaterings programmer der kan læse DRM licenser.

tunebite bruger jo WMP til afspilning, og korekt at den snupper det fra lydkortet, nu er det afhængigt af hvad lydkort du her, men med de fleste nyere lydkort, har du mulighed for i tunebite at finde indstillingen "Hispeed digital"
og så forbliver lyden altså¨digitalt hele vejen.

så der findes ingen andre løsninger.

det skulle lige være soundtaxi
http://www.soundtaxi.info/
men den kender jeg ikke, og ved ikke om den kan gøre det 100% digitalt ligesom tunebite kan.
Avatar billede gurly Praktikant
14. september 2008 - 16:37 #9
og nej jeg vil ingen point have for et spørgsmål der stinker, snup den selv c",)
Avatar billede coderdk Praktikant
14. september 2008 - 16:39 #10
Hmm, jeg må have haft fat i det rigtige program, for min kommentar er blevet slettet ;P
Avatar billede geforce3 Praktikant
14. september 2008 - 16:57 #11
coderdk --> nice one ;) hehe....
Avatar billede juq Nybegynder
14. september 2008 - 17:22 #12
Dannin: Hold da op, jeg kan jo ikke gøre for at det ikke er lovligt.Jo jeg er meget seriøs!Jeg vil da ikke hjælpe til at du kan udfører noget, som strider imod lovgivningen. Hvis man syntes at reglerne ikke er rigtige, så giver det dig jo ikke berettigelse til at bryde dem, så det passer ind i dit krav. Hvorfor køber du ikke bare sangene, så har du jo ikke noget problem og kan brænde dem efter de gældende regler.Og glem dine point. jeg overlever helt sikkert :-)Go' søndag.
Avatar billede dannin Nybegynder
17. september 2008 - 21:48 #13
geforce 3, du kan da skære det så meget ud du gider, jeg er bare stadig ikke enig. Jeg spurgte om en ting, han svarede på noget andet... Så må han jo lade helt være med at skrive noget, hvis han alligevel ikke vil hjælpe :-)

gurly, det er ikke helt rigtigt, der er andre programmer end windows media player der kan afspille de drm beskyttede filer. I min søgen på at konvertere dem fandt jeg da 2 andre der kunne det samme :-) Jeg husker dog ikke navnene på dem.

Mht. tunebite - hvad hedder den funktion i et lydkort der gør at jeg kan bruge hispeed digital? Jeg skal nemlig ud og købe et, så skal jo have fat i det rigtige :-)

Jeg havde tænkt på et Creative Soundblaster Audigy SE, det virker ret billigt og fint til formålet...

jug, det har du også ret i, men nu var mit spørgsmål jo om der fandtes en løsning, hvor du bare svarede at det var ulovligt, og du ikke vil give mig løsningen. Det kan jeg så sagtens følge dig i, men det var jo stadig ikke et svar på mit spørgsmål, det var bare at fortælle det var ulovligt, så du ikke kunne hjælpe mig :-)

Men dette gælder ikke kun TDC Plays musik, selvom det var det eneste jeg nævnte. Før TDC Play købte jeg mit musik på forskellige sites på nettet, og en del af numrene har har mistet alle deres brænderlicenser efter jeg har skiftet computer. Jeg har jo stadig betalt for at kunne brænde et antal gange, som jeg nu ikke kan fordi jeg har skiftet computer. Dog er det kun på omkring 50 sange, men det er også en slags penge hvis man regner om i kroner og øre :-)
Avatar billede gurly Praktikant
26. september 2008 - 01:35 #14
dannin

Næ du husker ikke navnene på dem, hæ hæ

og hvis de, så er det fordi de bruger windows media player

som sagt DRM licens, det er krypteret kode, som kun wmp kan få licens til.

musik købt andre steder end Play har også DRM
Avatar billede Fromberg Nybegynder
18. september 2009 - 11:59 #15
Hej
Jeg har ikke læst alle svar igennem,men du kan bruge et program der hedder DRM buster det omkoder filen til ubeskyttede MP3 filer,det er nemt at bruge ( Drag and Drop ),på samme kan man også downloade musik fra Bibliotekernes netmusik så kan du nemlig bruge det i en mp3 afspiller.
Mvh.
Michael
Avatar billede Fromberg Nybegynder
18. september 2009 - 12:00 #16
Havde ikke lige set oprettelses datoen ;-)
Avatar billede peterfloee Nybegynder
30. januar 2010 - 23:40 #17
Man kan også gøre som i denne guide:
http://tdcplay.blogspot.com/
Avatar billede dannin Nybegynder
15. marts 2011 - 21:47 #18
Jeg ved godt tråden er super gammel, men smid lige nogle svar hvis i vil have points, synes ikke jeg vil snuppe dem selv med så mange gode svar :-)
Avatar billede IT-kanien Nybegynder
16. maj 2012 - 13:01 #19
Der findes en del programmer som kan fjerne DRM fra musik fra TDC Play og samtidigt gør det lovligt - f. eks Tunebite http://www.tunebite.dk/

Mange brugere har den fejlagtige opfattelse af Tunebite bryder eller cracker DRM beskyttelsen, men det er slet ikke sådan programmet fungerer. Tunebite laver en genindspilning af hvert eneste nummer og gemmer den indspilning i en ny lydfil, f. eks MP3 eller lign.

På den måde bliver DRM aldrig brudt og de originale DRM-filer er fortsat på brugerens computer, men brugeren har nu også et sæt af nye lydfiler, som er kopier af de originale, og kan frit kopiere og overføre disse til andre enheder som mobiltelefon, smartphone, laptop osv.

Soundtaxi programmet http://soundtaxi.dk/ fungerer på nogenlunde samme måde, hvorimod det ikke har nær så mange funktioner som Tunebite.

Til brugere som sidder på Apples Macintosh platform kan http://www.applemacsoft.com/ anbefales. Det er nok et af de bedste programmer til at fjerner DRM under Mac.