Avatar billede lassemelbye Nybegynder
11. september 2008 - 18:34 Der er 6 kommentarer

Forbind til samba via en anden port end 445

Hej. Er det mulig at finde til et sambe netværk via port 177 i stedet for port 445 i Windows®\
Noget i retningen af:
\\80.15.15.15:177\
Avatar billede pazau Nybegynder
11. september 2008 - 18:48 #1
Prøv. Mere kan jeg ikke sige. :-D
Avatar billede lassemelbye Nybegynder
11. september 2008 - 19:41 #2
Jeg har selvfølgelig prøvet. Jeg skal have at vide hvordan man gør.
Avatar billede pazau Nybegynder
11. september 2008 - 19:43 #3
Det skrev du så ikke noget om.
Avatar billede langbein Nybegynder
12. september 2008 - 22:40 #4
Helt generelt:

Hvis det dreier seg om en Linux server (Samba ?) så kan man få den til å "lytte" på flere aternative porter ved å lage en port redirection. Hvordan man gjør dette, det husker jeg ikke i detalj, men jeg har gjort det før, så det er vel bare å google på Linux og "port redirection".

Om portredirection også vil fungere for Samba filshare, det vet jeg ikke. Kan tenke meg at det ikke gjør det på grunn av at (Windows) klientene forventer bruk av standard port. Er dette virkelig 445 ? (Trodde ikke det, men kan være jeg husker feil/forkert.)
Avatar billede langbein Nybegynder
12. september 2008 - 22:43 #5
Avatar billede lassemelbye Nybegynder
14. september 2008 - 19:44 #6
Tak. Det er en linux server. Sagen er den, at min skole har blokeret for port 445, og jeg vil gerne kunne tilgå min samba server fra skolen. Så jeg satte bare min linux server op til at lytte på både port 117 og port 445, og så håbede jeg på at kunne bruge port 117 på skolen

Men jeg har fundet en andenløsning, som er at bruge sftp. Ellers tak for hjælpen.