Avatar billede sysop Juniormester
10. september 2008 - 07:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man nemt adgangskontrol på bruger mapper?

Jeg har en SBS2003 server. Hver bruger har deres egen dokumentmappe som kun de selv skal have adgang til. Jeg har tidligere lavet det med, at ekskludere de brugere som ikke måtte få adgang men det må kunne laves nemmere. Hvordan?
Avatar billede leif Seniormester
10. september 2008 - 08:41 #1
Giv via enten NTFS eller Share rettigheder Everyone = No Access og Brugeren = Full Access
Avatar billede sysop Juniormester
10. september 2008 - 09:28 #2
Ja men som bruger er du jo også en del af everyone og når der ikke er adgang på den får du det heller ikke som bruger.
Avatar billede fn1977 Nybegynder
10. september 2008 - 21:43 #3
Du skal benytte dig af NTFS rettigheder. på hver af mapperne. gå du ind på properties.
security og her går du under advanced. fjern hak fra enherit. tryk copy til rettigheder. tilbage i security fjern alle andre end administrator da du selv gerne vil kunen tilgå mappen f.eks når du køre treesize for at se hvor meget de bruger. der efter tilføjer du alene den ene bruger der skal have adgang til den mappe. nu er det kun administrators og brugeren selv der har adgang . PS husk at give ham fuld adgang til mappen. PPS det kan være nødvendigt at gå under advaced og trykke på at den skal sætte rettigheder igennem på subfolders
Avatar billede sysop Juniormester
11. september 2008 - 13:38 #4
Sådan fn1977. Virker bare lige efter hensigten. Tak for hjælpen.