Avatar billede chamster Nybegynder
09. september 2008 - 09:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Drag and drop til proceslinjen virker ikke mere?

Hej alle

Når jeg fx. skal vedhæfte filer til en email, plejer jeg normalt at minimere alle mine programmer hvorefter de filer jeg vil vedhæfte finder jeg og trækker ned på proceslinjen over det program jeg skal bruge dem i. efter 1 sekund popper den så normalt op så jeg kan vedhæfte filerne, men det er windows så pludeselig holdt op med... nogen clues? har nyeste opdateringer og har testet virus, spyware og lign.
Avatar billede milter Ekspert
09. september 2008 - 22:50 #1
Det er måske ikke lige det svar, du leder efter, men har du prøvet andre muligheder, f.eks. at kopiere eller flytte filerne til skrivebordet > Åbn mailprogrammet og vedhæft dem derfra.
Avatar billede chamster Nybegynder
09. september 2008 - 23:41 #2
tak for dit input, ja det virker fint på alle andre måder. Mail var også bare et eksempel det er alle programmer hvor den ikke vil åbne hvis jeg trækker en fil, link eller andet ned på programmerne i proceslinien
Avatar billede milter Ekspert
10. september 2008 - 00:19 #3
Nu har jeg aldrig prøvet din metode, og hvis jeg skal være ærlig, er jeg ikke helt klar over, hvad du mener ;-)

Kan du forklare, hvad du prøver at gøre med et eksempel med en beskrivelse af hele arbejdsgangen?
Avatar billede vejmand Juniormester
10. september 2008 - 00:29 #4
Prøv at lave en systemgendannelse:
Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden, og vælg et tidspunkt fra før problemet opstod.

PS: Her virker det fint, på en fuldt opdateret maskine, så det er nok ikke en sikkerhedsopdatering der driller.
Avatar billede vejmand Juniormester
10. september 2008 - 00:37 #5
Eller lige for en sikkerheds skyld, kontroller at drag and drop er aktiveret:

Højreklik på "Start" -> Egenskaber -> Menuen start -> Tilpas -> Avanceret -> Flueben i "Aktiver træk og slip"
Avatar billede chamster Nybegynder
10. september 2008 - 16:46 #6
Drag og drop er aktiveret, jeg ved ikke præcist hvornår problemet opstod, men det irritere mig grænseløst, problemet ved at bruge systemgendannelse er at de mange nye programmer ikke virker mere.... Der må være en anden løsning!

Til Milter:
Hvis du har fat i en fil og du så trækker den ned på et minimeret program i proceslinjen vil du opleve at programmet maksimere. det er det som ikke sker her.
Avatar billede chamster Nybegynder
10. september 2008 - 20:20 #7
Fandt en løsning, kørte combofix, den rettede problemet, jeg er nu ved at undersøge om jeg alligevel har fået noget virus eller spyware som NOD32 ikke har fanget.
Avatar billede chamster Nybegynder
10. september 2008 - 20:21 #8
end