Avatar billede michael1234 Nybegynder
05. september 2008 - 21:16 Der er 7 kommentarer

Gebyr i iTunes

Hej

Jeg har lagt mærke til at hvis jeg køber noget i musik i iTunes Store så kommer der et gebyr på 20 kr. for køb i udlandet for den måned. Er der andre der bliver opkrævet dette gebyr? Jeg kan se gebyret i min netbank.
Avatar billede Wezio Juniormester
05. september 2008 - 21:46 #1
Jeg har brugt iTunes ivrigt i lidt over tre år nu og jeg har aldrig oplevet at skulle betale gebyr for noget musik jeg har hentet.... Så der lyder lidt mærkeligt at du gør det....
Avatar billede michael1234 Nybegynder
05. september 2008 - 23:03 #2
Må jeg spørge hvad der står i din netbank? I min står der:

21-08-2008 Visa/Dankort DKK 56,00 Kurs 100,00 Nota nr. xxxxx I-TUNES-DKK, LONDON

Vedr. gebyret står der:

Gebyr fra den 2008-08-01 til den 2008-08-31  0.00
1 stk. kontoudskrift ved VISA/dankort i udlandet á 20,00 DKK
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. september 2008 - 09:11 #3
Det er der nogle banker, der opkræver. Et tilfældigt eksempel:
www.al-bank.dk/media/documents/Prisliste_DankortHaevekort.pdf
Se teksten:  "Brug af Visa/dankort i udlandet udløser automatisk gebyrbelagt kontoudskrift ultimo må-
neden af hensyn til evt. indsigelse mod fejlposteringer, pr. stk. "

Der er også banker, der ikke gør.
Avatar billede michael1234 Nybegynder
06. september 2008 - 10:32 #4
Erik det lyder meget logisk det du siger men min bankrådgiver har sagt at det er et lovpligtigt gebyr.... Desuden forstår jeg ikke hvorfor man handler i udlandet når man køber noget i den danske iTunes Store. Men nu skal jeg have fundet ud af det her for jeg har efterhånden betalt mange af de her gebyrer da jeg tit handler på nettet. Hvis jeg kan undgå gebyret vil jeg selvfølgelig gerne det, da jeg ikke får noget som helst for de 20 kr. Jeg vil prøve igen igen at tage kontakt til min bank.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. september 2008 - 10:37 #5
Om det er logisk må stå for din regning. Jeg har ikke selv et Visa/Dankort og kan ikke sige om det er sådan andre steder. Om det så er lovpligtig kan jeg heller ikke afgøre - jeg kan fx ikke se det på listen her https://www.lsb.dk/bank/lsb/indhold/priser/gebyrer/andet/kort/
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. september 2008 - 10:40 #6
Og den der iTunes Store er vel ikke en dansk butik, men bare en butik på dansk.
Avatar billede Wezio Juniormester
06. september 2008 - 16:33 #7
---
Evt. supplerende tekst : I-TUNES-DKK
LONDON
VISA-NOTA DKK  136,00 24.08
---

Jeg har som sagt aldrig skulle betale noget gebyr for at handle på iTunes... Det må næsten være din bank der tager det gebyr på 20 kr. ??