Avatar billede madsmpedersen Nybegynder
05. september 2008 - 10:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Erfaringer med bærbar computer på bagagebæren

Er der nogen som har gode eller dårlige erfaringer med at smide den bærbare i bagagebæren bag på cyklen og drøne derudaf

Har 40 km i skole og har indtil videre haft computeren (Ibm/lenovo) på ryggen, men den gennemsvedte rygsæk med saltpletter bliver man hurtigt træt af.
Avatar billede peet-49 Novice
05. september 2008 - 11:02 #1
I en god taske, kan jeg ikke se noget problem i det, hvis den ellers sidder gordt nok fast.
Avatar billede swinxdk Nybegynder
05. september 2008 - 12:21 #2
Jeg har gost nok ikke forsøgt mig med at smidde den slæbbare på bagagebæren men jeg tror ikke det er særlig sikkert at have den bag på cyklen - den kan jo risikere at falde af. Desuden er det nok ikke særlig sundt at den ind i mellem får et "slag" når man kører over et bump. Hvis du har en ordentelig taske som er ordenteligt fastgjort er det nok fint nok at have den på bagagebæren. Husk forøvrigt at den ikke bliver alt for udsat for evt vad der kommer fra himlen :)
Avatar billede draco999 Nybegynder
05. september 2008 - 16:28 #3
Altså jeg vil sige at det kommer helt and på din bærbare.
Jeg havde en Mitac som jeg tog med i skole hverdag og cyklede med og det må jeg sige ikke var særligt godt for den, skræme begyndt at opføre sig underligt og alt muligt.

Jeg købte så en DELL, den er fuldstændig lige gald med om jeg cykler eller går, den har ikke reagere på noget som helst,  skærmen er ikke bleven løs eller noget i den dur.

Tasken du bruger er også en detalje vil jeg mene, stød absorb osv, spicelt på et bagabebær
Avatar billede peet-49 Novice
05. september 2008 - 16:43 #4
Så ligger jeg også lige et svar.
Avatar billede meterpunk Nybegynder
05. september 2008 - 18:26 #5
Umates laver nogle fantastiske tasker/rygsække http://www.umates.com/dk/ Med særligt stødabsorberende ophæng. til omkring 400,- Har købt en til knægten (du ved drenge og passe på tingende!)
Avatar billede haverslev Novice
05. september 2008 - 18:40 #6
Du kan jo også puttte den bærebare i en Sleeve - de fleste sleeve`s, er lavet af samme materiale som f.eks til våddragter.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=398318&searchArea=&Soegeord=
Avatar billede madsmpedersen Nybegynder
16. september 2008 - 07:59 #7
Som jeg skrev var det erfaringer jeg efterlyste. Dem var der ikke så mange af, men nok til at jeg nu har forsøgt mig.
Tak for hjælpen
Avatar billede peet-49 Novice
16. september 2008 - 08:16 #8
Jeg har skam erfaring, da en del af dem lander på mit værksted. Desuden følger historien med, når de kommer.