Avatar billede stc Nybegynder
03. september 2008 - 20:01 Der er 3 kommentarer

Hvordan bestemmer man selv afsenderinformationen på indkomne mail

Hej
Nogle af dem der skriver til mig har ikke en afsenderinfo. som jeg særlig godt genkender dem på. Kan man ikke istedet får en information fra adressebogen vist, eksempelvis fra feltet "Vist som". Dermed håber jeg at afsenderen på mails fra min svigermor kan fremstå som "Svigermor" istedet for "Hanne" osv.

Et lille ekstra spørgsmål: Kan man opsætte Outlook så der hverken kommer til at stå "SV:" (dansk) eller "Re:" (engelsk) ved besvarelse af mails. Jeg vil helst slet ikke have noget foran emnet ved besvarelser.

Håber i kan hjælpe :o)

STC
Avatar billede leif Seniormester
03. september 2008 - 20:20 #1
Dit sidste spørgsmål forstår jeg ikke hvorfor du vil have fjernet, det er det rart for brugeren at se at den mail som nu kommer er svar på en tidligere sendt mail.
Avatar billede stc Nybegynder
03. september 2008 - 20:31 #2
Enig, men faktisk er en af hovedgrundene til disse spørgsmål, at jeg har fået sat en SMS/GSM løsning op, hvor jeg kan sende og modtage SMS'er via Outlook. Her er det lille SV eller RE irriterende, da der ikke er en emnelinie i SMS'er. Det der står i emnelinien tages med i parentes og ser dumt ud og fylder unødigt. Derfor dette ønske.
Avatar billede stc Nybegynder
11. september 2008 - 10:40 #3
Jeg har fundet ud af, at sætter jeg billede på mine kontaktpersoner, så vises dette når man kigger på den indkomne mail. Det er bedre end ingenting, men optimalt set ville jeg helst have, at informationen i indbakken blev ændret til noget jeg selv vælger, altså eksempelvis "Svigermor", istedet for det afsenderen selv har valgt, altså eksempelvis "Søde Hanne". Næstbedst vil det være, hvis man uden videre kunne se sin egen information om personen (navn) hvis man kigger ind i mailen, ligesom det altså er tilfældet med bileldet. Altså uden man skal klikke sig videre ind i adressekartoteket.
Kom nu - der må da være nogen der kan knække den her nød !!!