Avatar billede tageworm Nybegynder
03. september 2008 - 19:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

S-video til 16/9 tv

Hej, jeg har en Zepto 6224w m. geforce 8600m gt videokort. Jeg har også et lidt gammelt phillips widescreen tv, som jeg har forbundet til zeptoen med et s-video til scart kabel. Det virker, men billedet er meget grimt og farverne blurrer ved bevægelse i billedet. Desuden er opløsningen, som jeg har sat til pal(7xx gange 5xx), alt for høj, jeg kan kun se midten af skrivebordet. Det står som dualview. Hvis der er nogen der ved, hvordan man får det til at virke i en acceptabel kvalitet, så bliver jeg meget glad:) vh. tage
Avatar billede tageworm Nybegynder
03. september 2008 - 19:22 #1
okay, størrelsen på skulle bare justeres på tvet, men billedet er stadigvæk grimt
Avatar billede c-holst Novice
04. september 2008 - 08:14 #2
For at få den rigtige opløsning på dit tv, er du nødt til at vide hvilken opløsning dit tv har det bedst med. Du har et widescreen, og skal derfor indstille dit grafikkort til at levere en widesreenopløsning.
evt kan programmet powerstrip hjælpe dig med at få de opløsninger frem du har brug for, hvis din driver ikke lige vil levere dem. prøv fx 1368 X 768. eller en mindre

Dernæst er der opdateringsfrekvensen som du kan lege lidt med, og farvedybden

på mange phillipstv er det kun den ene scartindgang der kan klare svideo fra computeren, så prøv dem alle.

og sidste men ikke mindst har mange haft meget stor glæde af en lille dims, kaldet en colorfix, der skal du så finde en der passer til dit grej. koster typisk under 100 kr
Avatar billede c-holst Novice
04. september 2008 - 08:16 #3
i øvrigt mener jeg ikke du skal sætte den som dualview, men som clone hvis du kan komme til det
Avatar billede tageworm Nybegynder
08. september 2008 - 16:52 #4
Hey igen, det virker stadig ikke rigtigt, billedet er ikke godt, men måske er kablet bare for biligt:( Anyway får du accepteret svaret, så må det være det:)
Avatar billede c-holst Novice
08. september 2008 - 17:26 #5
længde og kvalitet har også en del at sige.
Prøv med et kortere kvalitets kabel og se hvad det giver

takker for pointene. skal nok forsøge at hjælpe dig, men jeg må også erkende at jeg har en bekendt hvor vi heller ikke har fået dette setup til at fungere.

Der findes også kabelløsnigner hvor du bruger VGA udgangen, så det er også en vej du kan søge