Avatar billede jmj_randersbib Nybegynder
03. september 2008 - 09:31 Der er 6 kommentarer

Flere smtp adresser på en konto i AD

Hej alle

Vi bruger Office 2007 samt Exchange. Det drejer sig om en konto i AD "kursus@domæne.dk", deri har vi under E-mail adresses tilføjet en sekundær smtp "kurser@domæne.dk". Når man fra en mailkonto udenfor "xxx@domæne.dk" sender en mail til "kurser@domæne.dk" oplyses det at kontoen ikke findes. Vores spørgsmål er så, hvad skal der sættes op, for at en konto kan modtage mail på 2 forskellige adresser under samme domæne? Afsender fra mail sendt fra kontoen skal vise den primære smtp.

Mange hilsner Jane
Avatar billede lassebm Nybegynder
03. september 2008 - 09:48 #1
Hvis jeg forstår spørgsmålet korrekt så virker det udefra med kursus@domæne.dk, men ikke kurser@domæne.dk ?
Avatar billede jmj_randersbib Nybegynder
03. september 2008 - 10:25 #2
Det er korrekt ....... vi har selvfølgelig overvejet at oprette endnu en konto med den sekundære smtp adresse, men det burde kunne løses med 2 forskellige smtp adresser på samme konto.
Avatar billede lassebm Nybegynder
03. september 2008 - 11:05 #3
Det virker højst besynderligt hvis det er samme konti mailaddresserne er oprettet på. Mailen addressen er ikke oprettet med 2 forskellige domæner. f.eks. (abc@domæne2) feks?
Avatar billede jmj_randersbib Nybegynder
03. september 2008 - 11:37 #4
Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 501 501 5.7.1 This system is not configured to relay mail (r)

Dette er hvad der retuneres fra afsender .....
Avatar billede sup3rior Nybegynder
25. september 2008 - 12:53 #5
Er der ikke mere fejl-beskrivelse i den Non-Delivery Report du får fra Gmail?
Avatar billede randomb Nybegynder
27. september 2008 - 16:51 #6
Hej!

Er der tilladt at exchange serveren forstår *@domæne.dk?