Avatar billede krasser Nybegynder
02. september 2008 - 00:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Batteriets levetid før ny opladning

Jeg vil gerne købe en notebook med et batteri, der holder i lang tid før opladning......men jeg ved ikke hvad jeg skal se efter, når jeg skal finde den rigtige model.
Jeg har stødt på bemærkninger som 4-cells, 6-cells og 8-cells. Også betegnelser som fx 2800 mAh.

Hvad er godt og skidt?

Hvad er til at købe for rimelige penge?
Avatar billede haverslev Novice
02. september 2008 - 09:26 #1
Som en tommerfinger regel, så kan du gå udfra at jo flere celler det er på, jo flere mAh er det også på.
Jø højere mAh et batteri er på, jo længere tid kan du køre på batteriet - inden en opladning.
Så et batter1 på f.eks 2800mAh holder måske strøm i 1½ time (alt efter forbrug på pc)
hvor et 4800mAh holder op til 2½ - 3 timer, ved samme forbrug som med 2800mAh batteriet.

Men batteriet holbarhed afhænger meget af brugen af den bærebare, f.eks spil og grafik tunge opgave, tager meget hårdt på batteri tiden
http://www.batx.dk/?
Avatar billede krasser Nybegynder
03. september 2008 - 00:37 #3
Tak for dit svar :-)
Hvordan er det lige jeg tildeler dig dine point?
Avatar billede haverslev Novice
03. september 2008 - 08:23 #4