Avatar billede Slettet bruger
01. september 2008 - 18:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

TextField control-element og tekstens kodning

Hej eksperter,

Hvilken encoding er TextFields' værdier gemt i? Jeg har prøvet at køre en kryptering/dekrypteringskombination til 8-bit/char-strings på indholdet af et TextField og vise det i et andet TextField, men det fungerede ikke, hvilket leder mig til at tro, at encoding i TextFields ikke bruger 8 bit per karakter.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. september 2008 - 19:29 #1
Alle in memory String i .NET bruger unicode/UTF-16 !

Encoding klassen har metoder til at konvertere til og fra bytes.
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2008 - 21:02 #2
Skønt. Så der er ikke 2^8=256 enheder i tegnsættet men 2^16=65536? Og dette gælder både for standard Char og String?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. september 2008 - 22:06 #3
Groft sagt ja (der er visse specielle tilfælde hvor man bruger 2 x 16 bit enheder
til et tegn, men det kan du nok ignorere).
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2008 - 22:13 #4
Så tror jeg, jeg har styr på det - programmet virker i hvert fald perfekt nu :)
Smid lige et svar, så du kan få dine points... Selvom det nok ikke rykker det store i regnskabet ;)
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2008 - 22:51 #5
Vidste du forresten, at
"گیۍیٕۄۗڧٸۃۏۈ۔ۉۥۖټڥڥڙڀۤ۲۫ږڮڤۤۮ۳܅۩۔ڲ" + "Food for monkeys" = "THIS IS CAKETOWN!!! Kinda, anyway."
?

Det er i hvert fald tilfældet nu :)
Avatar billede arne_v Ekspert
01. september 2008 - 23:09 #6
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
01. september 2008 - 23:10 #7
I en C# string kan du faktisk angive Unicode direkte som:

"Dette er en test \u0031\u0032\u0033"