Avatar billede thomasahlers Nybegynder
01. september 2008 - 15:52 Der er 1 kommentar

Tvinge skærmopløsning med en VGA video splitter

Jeg har 4 skærme der skal køre på en Digitus 4 port videosplitter der har en max. opløsning på 2048 x 1536.

Jeg vil gerne tvinge min computer, der har et ATI Radeon HD 3450 grafikkort, til at køre med en opløsning på 1360 x 768. Hvis jeg sætter en af skærmene direkte på kører den denne opløsning, men sætter jeg boksen på kan den ikke finde ud af opløsningen og sætter den på 1280 x 768.

Hvordan kan jeg gøre så den ikke selv justerer opløsningen men at den står på 1360 x 768 uanset om skærmen kan det eller ej.
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. september 2008 - 16:16 #1
Er der ikke i ATI Control Panel mulighed for at lave FORCE og dermed gennemtvinge en større opløsning ?

Og måske kan du finde flere hacks her: http://www.tweakguides.com/ATICAT_7.html