Avatar billede lasserasch Juniormester
01. september 2008 - 10:13 Der er 1 løsning

compiler fejl på afviklingserver. Hjælp til at forstå den.

Hejsa.

Jeg har idag (og hele natten) fået følgende fejl på en af vores afviklingsservere i windows loggen. Denne server kører en stor web applikation.

En anden udvikler har igår lagt en .cs fil op på serveren som skulle rette nogle kodefejl. Det burde vel egentlig ikke have indflydelse på driften da det jo er meningen af man skal kunne proppe .cs filer ind i "app_data" biblioteket på en web applikation uden at den skal genstartes.

Men kunne det alligevel tænktes at denne "Out of Memory exception" er opstået pga. fejl i den .cs fil som blev opdateret på vores servere flere gange igår?

Jeg kan ikke umiddelbart læse ud af nedenstående logbesked hvad der forårsager fejlen. En IISRESET kommando hjalp naturligvis, men jeg ville gerne finde en forklaring på hvad pokker der skete...

Håber en kan hjælpe lidt med at forklare.

Mvh.
Lasse

Event Type:    Warning
Event Source:    ASP.NET 2.0.50727.0
Event Category:    Web Event
Event ID:    1310
Date:        01-09-2008
Time:        08:26:41
User:        N/A
Computer:    SRV-WEBPS-0C
Description:
Event code: 3008
Event message: A configuration error has occurred.
Event time: 01-09-2008 08:26:41
Event time (UTC): 01-09-2008 06:26:41
Event ID: a34c4bd380a048d3842debfdacf3afda
Event sequence: 67339
Event occurrence: 31830
Event detail code: 0

Application information:
    Application domain: /LM/W3SVC/1968518407/Root-6-128646961402689061
    Trust level: Full
    Application Virtual Path: /
    Application Path: C:\Inetpub\wwwroot\web_app01\WebSite\
    Machine name: SRV-WEBPS-0C

Process information:
    Process ID: 3832
    Process name: w3wp.exe
    Account name: NT AUTHORITY\NETWORK SERVICE

Exception information:
    Exception type: ConfigurationErrorsException
    Exception message: Exception of type 'System.OutOfMemoryException' was thrown.

Request information:
    Request path: /layouts/baselayouts/Baselayout.aspx
    User host address: Har jeg lige slettet, som ingen sagsøger mig for offentliggørelse af personlige data :-)(xxx.xxx.xxx.xxx)
    User:
    Is authenticated: False
    Authentication Type:
    Thread account name: NT AUTHORITY\NETWORK SERVICE

Thread information:
    Thread ID: 183
    Thread account name: NT AUTHORITY\NETWORK SERVICE
    Is impersonating: False
    Stack trace:    at System.Web.Configuration.CompilationSection.LoadAssemblyHelper(String assemblyName, Boolean starDirective)
  at System.Web.Configuration.CompilationSection.LoadAllAssembliesFromAppDomainBinDirectory()
  at System.Web.Configuration.CompilationSection.LoadAssembly(AssemblyInfo ai)
  at System.Web.Compilation.BuildManager.GetReferencedAssemblies(CompilationSection compConfig)
  at System.Web.Compilation.WebDirectoryBatchCompiler..ctor(VirtualDirectory vdir)
  at System.Web.Compilation.BuildManager.BatchCompileWebDirectoryInternal(VirtualDirectory vdir, Boolean ignoreErrors)
  at System.Web.Compilation.BuildManager.BatchCompileWebDirectory(VirtualDirectory vdir, VirtualPath virtualDir, Boolean ignoreErrors)
  at System.Web.Compilation.BuildManager.CompileWebFile(VirtualPath virtualPath)
  at System.Web.Compilation.BuildManager.GetVPathBuildResultInternal(VirtualPath virtualPath, Boolean noBuild, Boolean allowCrossApp, Boolean allowBuildInPrecompile)
  at System.Web.Compilation.BuildManager.GetVPathBuildResultWithNoAssert(HttpContext context, VirtualPath virtualPath, Boolean noBuild, Boolean allowCrossApp, Boolean allowBuildInPrecompile)
  at System.Web.Compilation.BuildManager.GetVirtualPathObjectFactory(VirtualPath virtualPath, HttpContext context, Boolean allowCrossApp, Boolean noAssert)
  at System.Web.Compilation.BuildManager.CreateInstanceFromVirtualPath(VirtualPath virtualPath, Type requiredBaseType, HttpContext context, Boolean allowCrossApp, Boolean noAssert)
  at System.Web.UI.PageHandlerFactory.GetHandlerHelper(HttpContext context, String requestType, VirtualPath virtualPath, String physicalPath)
  at System.Web.UI.PageHandlerFactory.System.Web.IHttpHandlerFactory2.GetHandler(HttpContext context, String requestType, VirtualPath virtualPath, String physicalPath)
  at System.Web.HttpApplication.MapHttpHandler(HttpContext context, String requestType, VirtualPath path, String pathTranslated, Boolean useAppConfig)
  at System.Web.HttpApplication.MapHandlerExecutionStep.System.Web.HttpApplication.IExecutionStep.Execute()
  at System.Web.HttpApplication.ExecuteStep(IExecutionStep step, Boolean& completedSynchronously)

Custom event details:

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Avatar billede driis Nybegynder
01. september 2008 - 18:36 #1
Du får en OutOfMemoryException når ASP .NET prøver at recompile - hvilket sker hvis du rører ved web.config eller nogle aspx, ascx eller cs filer. Det er så spørgsmålet om det er selve kompileringen, der bruger for meget memory, eller om din applikation generelt bruger for meget memory - eller om der kører andet på serveren der æder din memory.

Du kan prøve at se på flg:
* Prøv at overvåge w3wp med perfmon op til næste gang fejlen opstår. Se om memory forbruget vokser støt indtil en kritisk grænse - i så fald har du et problem med dit memory forbrug.
* Prøv at undersøge den nye kode for at se om der enten 1) er noget der kunne betyde at applikationen gencompiles igen og igen (hvis den skriver til aspx filer f.eks.), eller om der 2) anvendes noget memory der aldrig bliver released igen. Når vi taler ASP .NET ville jeg nok starte med at se kritisk på nye statiske medlemsvariable.

Hvis der kører flere webapplikationer på serveren, så prøv at separere dem på flere app pools så du kan identificere om der er en bestemt applikation, som bruger din memory.