Avatar billede apj Nybegynder
31. august 2008 - 08:20 Der er 7 kommentarer

Virksomheds navn vs. domaene

Hejsa,

Jeg overvejer at starte en virksomhed. Jeg har et godt navn til virksomheden.

Jeg har ogsaa soegt om domaenet er ledigt. Det er det ikke. De internationale domaener er enten optagede af domaenehajer med tusindvis af domaener eller af virksomheder der er i en helt anden industri.

Hvis jeg laver en virksomhed og den bliver populaer og stor - hvor staar jeg saa mht. '.com' som pt er registreret af "portfoliobrains.com"?

Kan jeg kraeve at de udleverer domaenet?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. august 2008 - 09:30 #1
Nej.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. august 2008 - 09:36 #2
Det er næppe http://apj.com/ du tænker på - men det er et eksempel på en side, der ikke "bruges" til noget, ud over lidt reklamer. Men du kan sikkert købe domænet, for den rigtige pris, sikkert 4-5 cifre $-beløb.
Avatar billede abruscato Nybegynder
31. august 2008 - 09:53 #3
Enig. Prisen på et registreret domæne kan dog variere meget, så prøv at tage kontakt til registranten og forhør dig om prisen, for at se om det er noget du kan være med på/er villig til at betale. Omvendt kan du håbe på, at de dropper domænet/glemmer at betale på et tidspunkt og så snuppe det for et væsentligt lavere beløb. Jeg gjort dette med et .com-domæne, som jeg fik for knap 400 kr.
Avatar billede abruscato Nybegynder
31. august 2008 - 09:55 #4
Og så er det i øvrigt værd at bemærke, at det godt kan tage et godt stykke tid, at finde på et godt firmanavn. Jeg tog ca. 2 mdr. om det, men har også hørt om andre der stadig på 7. år stadig ikke har fundet det rette firmanavn. :)
Avatar billede bitmatic Nybegynder
31. august 2008 - 12:02 #5
Har du overvejet at finde et andet navn ?

Bliv ved med at brainstorme navne indtil du finder et der er ledig på både .com og .dk
Avatar billede apj Nybegynder
31. august 2008 - 12:16 #6
Ja, det er nok det eneste der er at goere. Jeg taster navn paa navn ind i diverse soegemaskiner, men har endnu ikke fundet noget. Der er tale om et website der skal virke fra foerste dag det gaar online saa jeg kan ikke 'vente og se'.

Jeg soeger stadigvaek.
Avatar billede w13 Novice
31. august 2008 - 12:17 #7
Du bliver nødt til at kontakte portfoliobrains.com om mulighed for køb, ja.