Avatar billede Slettet bruger
29. august 2008 - 13:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af firmaside

Hej

Jeg har lavet et udkast til en ny hjemmeside for noget familie men synes måske lige der mangler et og andet.

Jeg håber at I måske kan hjælpe. Kommentarer om overskuelighed og brugervenlighed modtages selvfølgelig også gerne.

Siden kan ses på www.ks-tranumenge.dk/groen
originalen som jeg også har lavet er på www.ks-tranumenge.dk

På forhånd tak.
Avatar billede w13 Novice
29. august 2008 - 13:37 #1
Jeg ser kun halvdelen af teksten:

Kim Simonsen - Tranum Engevej 157 - 9460 Brovst - Tlf. 40 35 81 01 - ks@ks-tranumenge.dk

fordi der ikke er plads til den på min skærm pga. en ekstra værktøjslinje i Internet Explorer.

Og da der ikke er scrollbarer på siden, skal man trække med musen et tilfældigt sted for at se det manglende, og det gætter de fleste nok ikke.
Avatar billede ostyrpuda Nybegynder
29. august 2008 - 13:47 #2
Hej,

Det er en af de sider jeg synes man skal tage som det er. Overskueligheden er i top, men det skyldes den meget enkelte opbygning. Måske endda for enkelt til min smag, men det er bare min mening.

Du har taget brug af flere elementer som ikke rigtig bruges mere i professionel brug, såsom ændring af adresse i status baren (f.eks. "Gå til forsiden") og som i øvrigt kun vil vises i IE.

Du har brugt en <div> til indholdet som kan scrolle, hvilket er bedre end en Iframe, men som stadig ikke er optimal. Hvorfor ikke bare lade siden køre nedad så langt brugerens opløsning tillader det?

Mht. farverne, så er originalen bedre da det er nemmere at læse. På den nye version har du grøn på grøn, hvilket i sig selv ikke er en katastrofe, men du bør i hvert fald skabe mere kontrast. Jeg sidder og anstrenger mig for at læse hvad der står.

Siden kunne i det hele taget godt bruge flere illustrationer -- ind med nogle billeder hist og her. Du skal få lavet et nyt logo, og se om du kan inkorporere billedet af lastbilen bedre i selv logo teksten. Tænk også på brug af font, da den nuværende mere symboliserer et retskrivningskursus fremfor et vognmandsfirma. Tænk over det budskab du ønsker at bringe samt typen af besøgende (potentielle kunder).

Hvis du mangler idéer til layouts, så tjek følgende sider:
http://www.cssbeauty.com/
http://www.cssremix.com/

-de kan give dig en smule inspiration. Held og lykke
Avatar billede htx98i17 Professor
29. august 2008 - 19:19 #3
www.ks-tranumenge.dk/groen eller www.ks-tranumenge.dk er for mig hips som haps. De er lige overskuelige, lige enkle og lige kedelige.

Lav noget helt nyt. Udfordre dig selv.
Avatar billede wanze Nybegynder
30. august 2008 - 21:46 #4
Begge sider er ret kedelige som htx98i17 også nævner - dog synes jeg at www.ks-tranumenge.dk er pænest. De ligner begge sider, der godt kunne have eksisteret for 10 år siden. Find på noget nyt - brug måske lidt diskret grafik. :)