Avatar billede ramp Nybegynder
29. august 2008 - 13:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

automatisk opdatering af celler fra andre filer, på samme server

Jeg har samme fil læggene på forskellige på 10 forskellige users på den samme server.

Derudover har jeg en "master" fil, som skal samle data, fra de forskellige userfiler.

Lad os sige at masterfilen celle A6, skal give summen af celle A6 i alle de 10 userfiler.

Det skal gerne ske automatisk, så man evt. kan trykke opdater, eller ligende, uden at behøve at åbne userfilerne.

Er der nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak.
Avatar billede anni_larsen Nybegynder
29. august 2008 - 14:51 #1
Hvis du i masterfilen laver en sum af de andre ark(+mappe1A6+mappe2A6+...) vil din masterfil forespørge om den skal opdatere, når du åbner den.
Avatar billede ramp Nybegynder
30. august 2008 - 12:26 #2
Problemet er, at der måske er 100-150 andre ark, så det vil tage en del tid, så jeg skal helst have en funktion eller ligende der linker op til masterfilen, og ikke omvendt.
Avatar billede kabbak Professor
30. august 2008 - 13:24 #3
Avatar billede ramp Nybegynder
30. august 2008 - 16:21 #4
hmm., ja det er vel noget i den stil, problemet er bare at filerne ikke findes i samme folder, men i mange forskellige på samme server.

Er ik helt inde i det med koder osv, så skal nok guides lidt.

Så ved ik om man kan bruge den?
Avatar billede kabbak Professor
30. august 2008 - 17:20 #5
Er der noget specielt ved folderene, brugernavn, eller lignende, eller hedder userfilerne det samme alle sammen.
Avatar billede ramp Nybegynder
30. august 2008 - 17:29 #6
Userfilerne hedder det samme, alle sammen. ....\Salgsregistrering.xls
Avatar billede ramp Nybegynder
30. august 2008 - 18:39 #7
Kan man i userfilerne ik lave noget i stil med:

Commandbuttom_1
.....\masterfil open
A6 = A6 + userfil A6
Userfil A6 = ""

Altså bare en idé, ved ik præcis hvordan det skrives.

Så masterfilen opdateres, hver gang der registreres ved tryk på commandbuttom i userfil, ligemeget hvilken af userfilerne det er..
Avatar billede ramp Nybegynder
24. oktober 2008 - 09:57 #8
lukket