Avatar billede ewax Nybegynder
28. august 2008 - 00:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

HTML markup editor?

Hey alle sammen, jeg leder efter noget script værk evt, som kan sætte farver på html i et tekstfelt

nogenlunde i stil med notepad++'s måde at gøre det på..

nogen ideer ?
Avatar billede frosty-dk Nybegynder
28. august 2008 - 07:07 #1
Som jeg har forstået det, så er det en syntax hightlighter du skal have fat i, en hurtig google søgning viser disse:
http://www.google.dk/search?q=html+syntax+highlighting&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a

Dog kender jeg ikke nogle til kun html men hvis du bruger Visual Studio 2005/2005 så er der CopySourceAsHtml, der laver det om til html i de rigtige farver, jeg mener også jeg fandt en syntax highlighter et sted på googles sider.
Men ja søg lidt rundt under Syntax highlighter, kan være du finder noget.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
31. august 2008 - 00:34 #2
Hmm måske det er denne funktion du leder efter. ved faktisk ikke om det kun virker på php kode og ikke på html. men prøv dig frem. http://dk.php.net/manual/en/function.highlight-string.php
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
14. maj 2009 - 17:04 #3
er det ved at være tid for at lukke?