Avatar billede mailman100 Nybegynder
27. august 2008 - 16:35 Der er 7 kommentarer

HJÆLP min imac lukker ned når jeg vil installere AGE og Empire

Hej Jeg håber virkelig på noget hjælp her, for synes mit problem er meget underligt. Jeg har købt min første IMAC ( og den er fed) Har haft den i et par mdr. har så købt AGE of EMPIRES lll.. i humac.

Nå jeg så prøver at installere den går det også fint til at begynde med, men når der så mangler ca 5 sek af installationen så lukker mac'en ned ? den genstarter ikke men lukker ned. når jeg så tænder den igen er spillet ikke installeret helt og kan ikke spilles ? kan godt se mapperne men der mangler åbenbart nogle filer for at det kan spilles, men dem kan jeg jo ikke få ind da den lukker ned det samme sted hver gang jeg prøver at installere spillet.
Jeg har så købt AGE OF MYTHOLOGY, og det er der ikke nogen problemer med. godt nok et ældre spil men alligevel underligt. jeg har opdateret systemet. Jeg har haft installeret spillet på en kollegas mac og der var ingen problemer med at få det installeret.

Er der nogen der har et bud på Problemet jeg vil så gerne spille mit nye spil.

Min MAC er en imac 2.4 ghz intel core 2 duo.
med mac ox 2.5.4.
4gb ram

håber der er nogen der kan hjælpe mig

mvh mailman100
Avatar billede macintosse Nybegynder
27. august 2008 - 16:51 #1
prøv lige at reparer disktilladelser
Avatar billede mailman100 Nybegynder
27. august 2008 - 16:54 #2
Det har jeg prøvet desværre hjalp det ikke :-(
Avatar billede egonspock Seniormester
27. august 2008 - 18:08 #3
Prøv at gøre øvelsen igen og så åben programmet "konsol", som du kan finde ved at bruge Spotlight, eller finde i mappen Hjælpeprogrammer (cmd-u i Finder). Det er godt nok noget nørdetekst, men måske er der enten noget under console eller Crashreporter, der giver et hint om hvad der går galt. Sig til hvis det lyder som det rene nonsens (jeg er godt klar over at det er - ret - nørdet at lede i den slags
Avatar billede mailman100 Nybegynder
27. august 2008 - 19:52 #4
Hej egonspock.

ja du har ret det  er ikke noget jeg kan få noget ud af hæ hæ. jeg har gjort som du sagde og fandt det der står her under for tidspunket da den gik ned som sædvanlig når jeg prøver at installere det.
håber det er noget du kan bruge

27/08/08 19.23.40 kernel AirPort:  Roam (Beacons Lost)

27/08/08 19.24.29 com.apple.launchctl.System[2] fsck_hfs: Volume is journaled.  No checking performed.

27/08/08 19.24.29 com.apple.launchctl.System[2] fsck_hfs: Use the -f option to force checking.

27/08/08 19.24.31 com.apple.launchctl.System[2] launchctl: Please convert the following to launchd: /etc/mach_init.d/dashboardadvisoryd.plist

27/08/08 19.24.31 com.apple.launchd[1] (org.cups.cupsd) Unknown key: SHAuthorizationRight

27/08/08 19.24.31 com.apple.launchd[1] (org.ntp.ntpd) Unknown key: SHAuthorizationRight

27/08/08 19.24.32 kextd[10] 409 cached, 0 uncached personalities to catalog.

mvh mailman100
Avatar billede mailman100 Nybegynder
27. august 2008 - 19:55 #5
Hej egonspock.

ja du har ret det  er ikke noget jeg kan få noget ud af hæ hæ. jeg har gjort som du sagde og fandt det der står her under for tidspunket da den gik ned som sædvanlig når jeg prøver at installere det.
håber det er noget du kan bruge

27/08/08 19.23.40 kernel AirPort:  Roam (Beacons Lost)

27/08/08 19.24.29 com.apple.launchctl.System[2] fsck_hfs: Volume is journaled.  No checking performed.

27/08/08 19.24.29 com.apple.launchctl.System[2] fsck_hfs: Use the -f option to force checking.

27/08/08 19.24.31 com.apple.launchctl.System[2] launchctl: Please convert the following to launchd: /etc/mach_init.d/dashboardadvisoryd.plist

27/08/08 19.24.31 com.apple.launchd[1] (org.cups.cupsd) Unknown key: SHAuthorizationRight

27/08/08 19.24.31 com.apple.launchd[1] (org.ntp.ntpd) Unknown key: SHAuthorizationRight

27/08/08 19.24.32 kextd[10] 409 cached, 0 uncached personalities to catalog.

mvh mailman100
Avatar billede egonspock Seniormester
29. august 2008 - 01:08 #6
Det er desværre lige efter nedbruddet at du har data fra. Du skal nok have fat i System.log'en i stedet, eller se efter om der er en Crash.log, der siger et eller andet. En helt anden mulighed er at rydde lidt mere op på din computer med f. eks. Yasu fra http://jimmitchell.org/projects/yasu/ Den går lige et skridt dybere end bare at reparere rettigheder.
Avatar billede mailman100 Nybegynder
31. august 2008 - 12:05 #7
hej egonspock !!!

hvor finder jeg system log'en ? har kigget men synes ikke jeg kan finde den.
jeg har download'et  yasu men synes ikke jeg tør køre det hvis jeg får lavet alt for meget ged i en den.
der er sørme mange steder man kan sætte flueben :-) og ved ikke hvor jeg skal sætte dem.

jeg sender dig 3 flasker rødvin hvis du kan hjælpe mig med det her. det pisser mig helt vildt af.

Per