Avatar billede t-rex Nybegynder
26. august 2008 - 23:19 Der er 5 kommentarer

Gd lib Resize af et billede

Hej

Jeg er støt på et lille spørgsmål efter jeg har lavet et lille resize script... en af mine venner spurgte om om man kunne resample billede i andet end det så kaldte "Nearest Neighbor" da han ikke syntes om kavliteten af billedet var så god... Og det fik mig til at søge på nette men kunne ikke finde noget om emnet... så tænke jeg det kan ikke passe det kun er mig der er støt på det lille problem... Håber der er nogen der ude der har været ude for det samme og har et svar på dette lille problem :)

alt i alt

Det jeg søger er en måde at lave billedet i "Bilinear" i stedet for "Nearest Neighbor" som er standart i GD lib

T-rex
Avatar billede olebole Juniormester
27. august 2008 - 02:12 #1
<ole>

Hvad bruger du? Imagecopyresampled?

/mvh
</bole>
Avatar billede coderdk Praktikant
27. august 2008 - 11:46 #2
Så skal du nok bruge ImageMagick... http://dk2.php.net/book.imagick eller bare som command line...
Avatar billede t-rex Nybegynder
27. august 2008 - 18:42 #3
Hej

Undskyld det sene svar arbejde i ved :)

når ja jeg har prøvet mig lidt fra med imagecopyresampled og imagecopyjpeg men de beggw to bruger "Nearest Neighbor" til at resize med...

og til Coderdk

har kigget lidt på ImageMagick men det lader ikke til at de bruger andet end "Nearest Neighbor" også... men det kan være jeg har læst forkert.
Avatar billede coderdk Praktikant
27. august 2008 - 19:54 #4
Avatar billede coderdk Praktikant
27. august 2008 - 19:54 #5
Skal du resize op eller ned?