Avatar billede lil-zee Nybegynder
25. august 2008 - 21:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Automatisk indstilling af skærmjusteringer

Hej.

Jeg har for nyligt pådraget mig en irriterende fejl, som automatisk skifter min skærmopløsning til en meget lav opløsning, samtidig skiftet min "skærmBIT" fra 32 til 8 bit, altså at grafikken bliver meget, meget ringe.

Samtidig er min skrivebordsbaggrund automatisk blevet skrigende blå, med et billede af antivirus - uden jeg kan redigere.

Nogen der har nogen idé til at fjerne det.
Tak.
Avatar billede lil-zee Nybegynder
26. august 2008 - 07:13 #1
... nogen der har en idé?
Avatar billede reinelt Nybegynder
26. august 2008 - 13:22 #2
Den ser 'velkendt' ud *S*

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

laves af karise-larry
Avatar billede reinelt Nybegynder
26. august 2008 - 13:29 #3
Avatar billede lil-zee Nybegynder
26. august 2008 - 15:07 #4
Jeg har HiJackThis - men også den er gået konkurs.
Når jeg vil 'scanne', og samtidig have en logfil, så åbner den notesblok med en besked om at den ikke kan finde det den åbner?
Avatar billede reinelt Nybegynder
26. august 2008 - 19:44 #5
prøv at installere renseprogrammerne. kan du kopiere den besked der er i noteblokken
Avatar billede lil-zee Nybegynder
27. august 2008 - 06:57 #6
Reinelt smid svar.
Jeg installerede malware, og kørte fuld systemskanning, nu det hele væk:)
Avatar billede reinelt Nybegynder
27. august 2008 - 09:04 #7
tillykkke her er et svar
Avatar billede reinelt Nybegynder
27. august 2008 - 09:06 #8
hvis du ikke har kørt cleaner så ligger du med en masse overflødige filer som nedsætter din hastighed.
Avatar billede lil-zee Nybegynder
27. august 2008 - 22:39 #9
Jeg har kørt den :)
Tak for din venlighed.
Avatar billede reinelt Nybegynder
28. august 2008 - 09:58 #10
kør den med 14 dages mellemrum se hvormeget der kan fjernes hver gang.