Avatar billede mrbarnes Nybegynder
22. august 2008 - 21:52 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Umbraco og surftown

Hej

Jeg sørger en konsulent som kan implementere en umbraco løsning på et surftown webhotel. Jeg har HTML, så som skal implementeres.

Der er behov for to skabeloner i umbraco, en forside og en underside.

Nogen som kan hjælpe med det og hvad ville det ca. koste i timen?

Mvh.
Meik
Avatar billede softspot Forsker
22. august 2008 - 22:52 #1
Hvor komplicerede er dine skabeloner? Kan du evt. linke til dem?
Avatar billede mrbarnes Nybegynder
22. august 2008 - 23:54 #2
Du kan se siden her http://www.nuidag.dk/go/solutionteam/5/ klik på billedet for undersiden.

Jeg har HTML som jeg kan fremsende som en zip til dig pr. mail.
Avatar billede softspot Forsker
23. august 2008 - 00:32 #3
Har du en mere uddybende specifikation af, hvordan de enkelte elementer skal fungere, bla. i forhold til koblingen mellem indhold og menu, samt indhold og kassen til højre (er det en undermenu til det aktuelt valgte menupunkt i topmenuen)?

Hvor mange produkter forventer du der skal oprettes?

Er der nogle formularer involveret i kontaktsiden, eller er denne side blot tænkt som en informationsside?

Hvormeget kan du selv lave af tilpasninger? Forventer du en fix og færdig løsning, eller blot at den kommer igang, så du selv kan arbejde videre med den?

Er der tale om en MS SQL Server som underliggende database?
Avatar billede burla Nybegynder
23. august 2008 - 20:03 #4
Hej mr barnes

Vi er et software udviklings firma der beskæftiger sig med umbraco til diverse løsninger. Vi vil meget gerne hjælpe dig med at løse denne opgave for dig.
Du må mere end gerne kontakte mig på 70 20 63 85 og vi kan tage en nærmere snak.

Men som softspot spørger, vil det hjælpe hvis du svare på nogle af dissse spørgsmål da det vil gøre det nemmere at fastlægge en pris/tids forbrug.

Med venlig hilsen
Anders Johansen
Avatar billede mrbarnes Nybegynder
23. august 2008 - 20:52 #5
Der er en topmenu som linker til undersider og på undersiderne, kan der være en højre navigation som peger på andre sider.

Der er ingen produkter, da det kun er sider som indeholder tekst.

Til at starte med er det "bare" en informationside til kontaktinfo.

Jeg skal bruge en udvikler som kan implementere Umbraco på mit webhotel hos surftown, hvorefter jeg vil have to skabeloner til at kunne oprette forsider og undersider, udfra den HTML som jeg har.

Umbraco benytter sig så vidt jeg ved MS SQL og det tilbyder Sufttown også. Så den skal benytte MS SQL.

Til Burla (Anders): Hvilket udviklingsfirma om man må spørge og har du en hjemmeside jeg kan kigge på.

Håber det hjælper lidt mere på det. Ellers spørg endelig og som nævnt tidligere fremsendes HTML gerne hvis det kan hjælpe.

/Meik
Avatar billede softspot Forsker
24. august 2008 - 19:49 #6
Er er også tale om en installation af Umbraco på dit surftown-hotel, eller er det alene opsætning af skabeloner (dokumenttyper, stylesheets, templates osv.) der er tale om?
Avatar billede burla Nybegynder
25. august 2008 - 11:10 #7
Vores firma hedder teasolutions, er ret nyt firma. Vi har dog en hjemmeside (du kan google dig frem til da jeg ikke lige ved hvordan det er med eksterne links her på eksperten), men det er dog den gamle side, som vil blive erstattet af en ny her inden for de næste par uger.

Hvilke rettigheder har man til sin mappe struktur ved surftown, da umbraco skal installeres og det kræver nogle bestemte rettigheder på diverse mapper.

Du må meget gerne ringe hvis du vil høre lidt nærmere om hvem vi er og hvad vi kan tilbyde dig.

Med venlig hilsen
Anders Johansen
Avatar billede mrbarnes Nybegynder
25. august 2008 - 13:08 #8
Anders: Jeg giver dig et kald i morgen, så kan vi snakke om opgaven.

Softspot/Burl: Ja Umbraco skulle gerne installeres på mit surftown hotel. Samt der skal laves skabeloner og opsætning af websitet udfra den HTML jeg har.
Avatar billede burla Nybegynder
25. august 2008 - 13:20 #9
Det lyder bare fint mrbarnes. Jeg er ved telefonen indtil kl 17.00 i morgen og så fra 19.00 igen. Så du ringer bare når du finder tiden til det.
Avatar billede spyrodrag Nybegynder
26. august 2008 - 12:43 #10
Hvis ikke i finder ud af det, så kan jeg også klare opgaven. Jeg har selv en Umbraco løsning kørende hos Surftown. Du kan kontakte mig på martintrine(AT)gmail.com (AT) erstattes med @.

Held og lykke med din løsning...
Avatar billede burla Nybegynder
26. august 2008 - 14:11 #11
hej igen mrbarnes, jeg ville høre hvad klok du regnede med at ringe idag?
Avatar billede mrbarnes Nybegynder
26. august 2008 - 23:02 #12
Martin hvis Anders fra TeaSolutions kaster håndklædet i ringen vil jeg tillade mig at kontakte dig - håber det er i orden.

Tak for alles input og hjalp til at finde nogen som kan hjælpe mig med at få lavet mit website.

/Meik
Avatar billede easybob Nybegynder
12. oktober 2008 - 23:06 #13
Fik du dit website til at køre hos Surftown. Jeg har nogle problemer med at få den til at opdatere umbraco.config filen???
Avatar billede mrbarnes Nybegynder
13. oktober 2008 - 08:32 #14
Anders fra TeaSolutions fik min løsning op at spille, du kan se resultatet her: www.solutionteam.dk, og det virker glimrende. Så jeg vil forslå at du tager fat i TeaSolutions på www.teasolutions.dk.