Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
22. august 2008 - 10:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Se hvornår er fil er oprettet

Hej Eksperter,

Jeg har en fil som bliver oprettet og så overskrevet med jævne mellemrum. Er det muligt at se hvornår den blev oprettet første gang? Jeg har prøvet med stat FILNAVN
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2008 - 12:54 #1
I Windows stifinder, kan du i højre liste, højreklikke på "Navn" og vælge at vise det du mangler
Avatar billede mikmakmuk Nybegynder
22. august 2008 - 13:04 #2
nu er det her jo linux
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2008 - 17:47 #3
nå ja :-)
Avatar billede keld_simonsen Nybegynder
24. august 2008 - 20:07 #4
Du kan ikke få flere informationer ud af filsystemet end dem som stat FILNAVN giver dig. Så skal du gå ind på en anden måde, fx i din daglige backup, hvis du har en sådan.
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2008 - 23:25 #5
Hvilken Dist. og hvilken desktop bruger du?