Avatar billede vagnerik Nybegynder
21. august 2008 - 23:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hundredvis af mails pludselig forsvundet

Pludselig er der sket mystiske og katastrofale ting med mit mailprogram. (det er rigtigt Windows Mail, men da det program ikke findes som en kategori har jeg valgt Outlook Express som kategori)Stort set alle mine mails er pludselig forsvundet fra indbakkerne (vi er tre brugere med tre forskellige mail-adresser).De eneste der ikke er væk er mails fra de sidste 10 dage af november 2007. Af de 20 mails fra den periode er fem noteret som ikke læste, selv om de er blevet læst i sin tid. Indbakker, bakker med sendt post etc. er helt forsvundet for to af de tre brugeres vedkommende, så de tilsyneladende ikke længere kan modtage mails i deres egne mailboxe. Det hele virker vanvittigt. Er vi ude i noget virus???
Avatar billede Jensen DK Novice
22. august 2008 - 07:52 #1
Det er helt normalt at ens mail bliver slettet outlook express når mængden når op i nærheden af 2GB derfor skal man altid gemme de mail som man ikke vil af med et andet sted.
Prøver at finde noget om det.
Avatar billede Jensen DK Novice
22. august 2008 - 07:55 #2
Det kan være at der er nogle hjælpere der ville blive glade hvis du fik delt point ud fra dine åbne spørgsmål.
http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=vagnerik&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on

Du kan læse her hvordan man lukker / giver point.
http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede vagnerik Nybegynder
22. august 2008 - 09:51 #3
Kære Silbidor! Tak for svaret. Kan det virkeligt være rigtigt, at mailprogrammet uden nogen form for advarsel går ind og sletter mange hundrede mails? Det er jo også underligt, at den har skånet 20 mails (Det er formentligt de første 20 for computeren er fra november 2007 ligesom de overlevne mails) og tilmed kategoriserer de fem som ulæste. Tyder det ikke mere på et form for nedbrud?
Tak for linket til hvordan man giver point/lukker. Jeg forsøger straks at gøre noget ved det.
Avatar billede Jensen DK Novice
22. august 2008 - 11:08 #4
Du kan læse her hvordan man lukker / giver point.
http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar

Jeg læste om det i komputer for alle har ikke fundet det endnu.
Fejlen kan være en anden, nu var det fordi jeg for ca 14 dage siden læste om at outlook expres slettede mail når der var overskridning af en vis størelse, mener at det var 2 GB.
Avatar billede Jensen DK Novice
23. august 2008 - 14:14 #5
Prøv lige og lad denne foretage en scanning.

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte"
Du kan blive nød til at geninstallere Windows mail.
Avatar billede Jensen DK Novice
23. august 2008 - 14:23 #6
Er det Windows mail i Vista eller Windows live hot mail i XP, for der er ikke ret megen information om de mail programmer, hvor jeres problem er omtalt, det er i Outlook Express at ens mail kan forsvinde når de fylder en hvis mængte.
Avatar billede vagnerik Nybegynder
23. august 2008 - 16:14 #7
Det er windows mail i Vista
Avatar billede vejmand Juniormester
25. august 2008 - 13:17 #8
Funktioner –> Indstillinger -> fanebladet "Avanceret" -> Vedligeholdelse -> Lagringsmappe

Her kan du se stien til mappen med dine mails.
Måske du kan finde en backup-fil med dine mails i denne mappe, som du så kan importere igen.
Avatar billede vagnerik Nybegynder
25. august 2008 - 23:13 #9
Vejmand tændte lige et stort håb hos mig med det rigtigt gode bud på, hvor jeg kunne finde de forsvundne mails. Men desværre viste det sig, at sporet endte i en mappe med navnet New (eneste indhold i mappen back up)og mappen New indeholdt ikke de forsvundne mails.