Avatar billede ziko Nybegynder
24. juni 2001 - 19:50 Der er 30 kommentarer

Installition af Windows 2000

Hej
Jeg har en 90 Mhz Pentium med 32 mb ram(SCSI com.). Som godt skulle køre win2k. Men når jeg er ved at installer den efter kopieringen og genstartningen melder den blå skærm.....
Hvad kan der være galt????
Avatar billede curtsen Nybegynder
24. juni 2001 - 19:54 #1
Jeg ville nok ikke installere w2k på så lille en pc..

Minimum 200 MHz og mindst 64 mb ram.. meget gerne 128 mb..

Så på pladsen med den og købt noget størrere
Avatar billede dichael415 Nybegynder
24. juni 2001 - 19:55 #2
Er du Blød ...!! En 90 Mhz Pentium Med 32 Ram Kan Zq da ikke Køre Windows 2000 !!!!!

win2k Æder ram TiL Morgenmad !
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juni 2001 - 19:56 #3
Ja, som curtsen skriver så går den ikke ;o(
Du kan Linux fint med den!
Avatar billede dichael415 Nybegynder
24. juni 2001 - 20:00 #4
Jeg skrev det godt nok før ham Men ..Ekspertens Servere Er svagt Opfattende..

LinuX har heller ikke Nær så store System Krav
Avatar billede makse Nybegynder
24. juni 2001 - 20:12 #5
Ja det er jo lidt under systemkravene.
Men hvad står der, på den blå skærm du får?
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2001 - 20:13 #6
Det er en umuligt opgave du har sat din pc\'er til. Det kan ikke lade sig gøre. Hvis du havde kørt programmet windows 2000 klar inden, så havde du nok fået en melding om at du skulle lade være. Der skal som min bruges 64 MB Ram og helst 128 MB Ram og som min en 133 Mhz  pc\'er.
Avatar billede perla Nybegynder
24. juni 2001 - 20:24 #7
Ud over det vil W2K gerne sluge en ca 1Gb. Mit bud er at med 64Mb ville det sandsynligvis køre, men enooooorrrrmmmtttt langsomt.

jeg ville glemme det hvis jeg var dig...

-Per
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. juni 2001 - 20:30 #8
Jeg har kørt W2K på en P133 med 32 MB RAM .... det kørte langsomt, men det kørte !!

dichael415> Jeg tror alså at du skrev det efter ... der er jo sagtens andre der kan nå at skrive noget, imens du skriver!

Linux har store systemkrav, hvis du vil køre noget grafisk.
Avatar billede curtsen Nybegynder
24. juni 2001 - 20:57 #9
JEg skrev det ikke som et svar blot som en kometar så det burde ikke skille os ad..

Avatar billede hotpop Novice
24. juni 2001 - 21:05 #10
kravene til en pc:

Minimum Requirements
Computer/Processor 133 MHz or higher Pentium-compatible CPU
Memory 64 megabytes (MB) of RAM recommended minimum; more memory generally improves responsiveness
Hard Disk 2GB hard disk with a minimum of 650MB of free space
CPU Support Windows 2000 Professional supports single and dual CPU systems

Så det er simpelthen fordi din pc er lidt for lille til windows 2000.
Opgrader til en 133 MHz + smid 32 Mb mere ram i så skulle du nok kunne køre det :)
Avatar billede hotpop Novice
24. juni 2001 - 21:05 #11
Avatar billede hotpop Novice
24. juni 2001 - 21:07 #12
dichael415> godt nok er der sat lige lovlig mange point af, men der er ingen grund til panik, for curtsen lavede jo bare en kommentar og ikke et svar... :)
Avatar billede curtsen Nybegynder
24. juni 2001 - 21:14 #13
nemlig...

men dette er oprettet som et svar...

så er det op til Ziko hvem der skal have point..
Avatar billede dichael415 Nybegynder
24. juni 2001 - 21:18 #14
:-) Jae...Hvem Mon Får det Så .......
Avatar billede hotpop Novice
24. juni 2001 - 21:18 #15
hvis det stod til mig, gik de til curtsen, men nu får vi at se...
Avatar billede nordvest Nybegynder
24. juni 2001 - 22:13 #16
hejsa

til goulduck>>

linux kan køre perfekt på en 386 med 8 mb ram (godt nok uden x-windows), ¨så mon ikke en P90 med 64 mb ram kan klare x-windows ?

ellers vi jeg nu give folk ret i at windows 2000 ikke bliver en succes på en P90 med 64 mb ram

Hilsen Nordvest
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. juni 2001 - 22:52 #17
nordvest> Jeg har ikke set så mange grafiske Linux installationer (hvilket jeg taler om) - men alle dem jeg har set har ikke været noget for mig.

Jeg ved godt hvor sejt linux er når man ikke køre x-windows. Men jeg har det lidt lige som med DOS og Windows 3.1 - DOS køre som det skal og så kan man loade Windows 3.1 - men det er sku ikke så fedt! :-)
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. juni 2001 - 22:53 #18
Linux er indtilvidere kun et server OS - synes jeg!
Avatar billede nordvest Nybegynder
24. juni 2001 - 23:29 #19
Hejsa

goulduck>>

Linux er det fedeste desktop OS og har virkelig mange muligeder, også inden for valg af X-Windows brugerflader, hvor jeg personligt foretrækker gnome, som til forveksling ligner windows. Derudover der det jo drøn stabilt, langt mere end windows (bortset fra w2k) nogensinde bliver.

eneste minus ved linux er manglen på udbredelse af mainstream software.

når det sker så kan M$ godt gøre sig parate til at tabe OS monopolet

Hilsen Nordvest
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juni 2001 - 00:06 #20
Man må heller ikke glemme at den er som skabt til Internettet, har man et mindre netværk er det godt at ha\' den mellem netværket og Internettet, mange hackere kan ikke lide den slags!
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. juni 2001 - 06:44 #21
nordvest> Medmindre at Linux folket ikke tager sig sammen, så skal de ikke satse på den grafikse brugerflade! Det kan godt være at det er fedt når det er sat op - men jeg har kun set at grafikken køre langsomt og flimre.
Jeg ved godt at så skal man bare justere her, og dreje lidt på noget der - så er der godt. Men jeg har ikke hele livet til at lave indstillingerne korrekt. Selv Windows 95 styre det bedere....

Sådan har jeg oplevet det X-Windows....
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juni 2001 - 12:49 #22
goulduck> Mange Linux folk bryder sig ikke om GUI, de interessere sig mere for udvikling af Linux!
Avatar billede goulduck Nybegynder
26. juni 2001 - 07:01 #23
retaxes> Det ved jeg godt - men hvor fedt er det at surfe på nettet med Lynx ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juni 2001 - 11:18 #24
gouldck> Nogen kan li\' at surfe, andre kan li\' at svømme, det går lidt langsom, men man kommer frem ;o)
Avatar billede ziko Nybegynder
26. juni 2001 - 16:30 #25
I er da en flok BONDERØVE!!!!!!!!
Nu har jeg sku da fået Win2k installeret på min 90 MHZ med 32 mb ram...
Hvad siger i så??????????
Avatar billede goulduck Nybegynder
26. juni 2001 - 17:35 #26
ziko> Jeg siger, hvad var problemet?
Avatar billede goulduck Nybegynder
26. juni 2001 - 17:36 #27
Og du kan selv være en bonderøv!
Avatar billede otis Nybegynder
26. juni 2001 - 17:39 #28
hehe, fik en linux til at køre på 50 mhz 20 mb ram, og en debian der fyldte 63 megs bare som ren terminal, men dog med apache, php, ftp og mysql :)

det er jeg stolt af :P
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juni 2001 - 17:42 #29
Hvad så med at lukke spørgsmålet!
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juni 2001 - 17:43 #30
ziko> Du har lige overgået Microsoft med din installation, ska\' du så ikke i Guiness ;o)