Avatar billede splitbus Nybegynder
21. august 2008 - 17:01 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Mac på PC

Jeg har en Fujitsu-Siemens der er ca 3 år gammel.

Hvor stor er chancen for at jeg kan installere Mac på den ?

Vil bruge den som fælles PC mellem 2 andre Mac's med en stor HD og som musik afspiller til Stereo anlægget
Avatar billede ferdinand.k Mester
21. august 2008 - 17:05 #1
Avatar billede splitbus Nybegynder
21. august 2008 - 17:26 #2
Jeg mente direkte på HD

Der skal ikke længere være Windows på PC eller måske dele den i 2

Skal det være en speciel type processor på PC'en for at Mac's nyeste software kan køre derpå ?
Avatar billede fluse Nybegynder
21. august 2008 - 19:24 #3
Du kan ikke insttalere "Mac", eller rettere OS X på den. Chancen er nul, zip, zero, nada osv...

Du kan derimod godt dele Harddisk pladsen således at de to Apple maskiner kan få adgang, og du kan også installere iTunes eller lign. softwere og bruge den som musik afspiller.

Fluse
Avatar billede splitbus Nybegynder
21. august 2008 - 21:10 #4
er den nye MacBook Pro ikke baseret på en intel processor ?
Avatar billede ferdinand.k Mester
21. august 2008 - 21:21 #5
Jo det er den, men der skal foretages en del modifikatoner - det er ikke korrekt som fluse skriver, at det ikke kan lade sig gøre, for det kan det... Finder lige et link...
Avatar billede ferdinand.k Mester
21. august 2008 - 21:23 #6
Der findes 674.000 links på google - her er et af dem: http://dailyapps.net/2007/10/hack-attack-install-leopard-on-your-pc-in-3-easy-steps/
Avatar billede fluse Nybegynder
21. august 2008 - 21:25 #7
Jo, Apple producere ikke noget hardwere til computere selv mere. Det er alt sammen standart PC komponenter. MEN!

Apple laver ikke OS X drivere til andet en præcis det hardwere de bruger, og derfor kan OS X ikke bruges på en alm. PC med mindre det hardwere der sidder i den 100% matcher en Mac model, hvilket en ca. 3 år gammel Fujitsu-Siemens ikke gør.

dvs. det er teknisk set muligt at installere OS X på en "PC". (en mac er en pc, men med et andet styre system). Men det kræver at Hardweren er meget nøje udvalgt pga. apples extremt begrænsede production af drivere.

Fluse
Avatar billede seerup Nybegynder
06. september 2008 - 15:40 #8
Jeg har nu haft held med at installere OS X på et par stationære PC'er af ældre dato. Bruger du lidt tid på, at søge på Google, vil du se, at der er flere der laver deciderede installationspakker, hvor en virtuel Bios laves for, at det kan lade sig gøre. Husk dog en væsentlig ting.... Du bryder efter alt at dømme GNU aftalen, hvis du installerer OS X på en alm. pc.