Avatar billede tommytc Nybegynder
24. juni 2001 - 18:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Deling af forbindelse

Jeg har lige et spørgsmål til eksperterne.
Jeg håber at kunne hjælpe en udenlansk ven gennem jer, med dette spørgsmål.

Forestil jer at jeg har et eksternt kabel-modem, 2 netværkskort (1 i hver computer, hvori det ene normalt var forbundet til kabel-modem), en HUB med 5 porte + 1 uplink og 3 netværkskabler (skal de være krydsede eller ikke ?).
Begge computere kører win98se.

Er der nogen der kan forklarer præcis hvad der skal gøres for at få det til at virke ?...helst gerne step by step....punkt1...punkt2...osv osv
Avatar billede kapla Nybegynder
24. juni 2001 - 18:45 #1
Avatar billede nuki Nybegynder
24. juni 2001 - 18:49 #2
prøv at kikke på www.net-faq.dk

der kan du sikkert finde noget
Avatar billede perla Nybegynder
24. juni 2001 - 19:01 #3
Fungerer kabelmodemet som router ?, hvis ikke så følg brugsanvisningen fraa kapla0.

Ellers kan du tilslutte kabelmodemet til hubben(ikke uplink, alle netforbindelse skal være ikke krydsede) Begge PC tilsnittes hub. Er der DHCP i kabelmodemet sættes PC\'erne til at hente automatisk ip adresse.

-Per
Avatar billede tommytc Nybegynder
24. juni 2001 - 19:17 #4
Spørgsmål til Perla....Hvordan finder jeg ud af om modemet fungere som router ?
Avatar billede perla Nybegynder
24. juni 2001 - 19:21 #5
Hvis det er specificeret fra leverandørens side at kun 1 Pc kan kobles på vil det sandsynligvis ikke fungere som router. Det bedste at at kikke på modemet og finde information på nettet om det.

Hvad er det for et modem?

-Per
Avatar billede tjatten Nybegynder
24. juni 2001 - 23:43 #6
Hej,
Jeg har et K2 modem og to pc\'er, pc1 kommer fint på nettet, men pc2 vil bare ikke, jeh har en hub på, jeg har prøvet med alle de opsætninger jeg kan komme på men nu er jeg løbet tør for flere ideer. Er der nogen der har et godt råd. Jeg har prøvet med Sygate men akkkkk, :o(.
Henrik
Avatar billede perla Nybegynder
24. juni 2001 - 23:45 #7
Hvem er din internet leverandør?
Avatar billede tjatten Nybegynder
24. juni 2001 - 23:46 #8
TeleDanmark
Avatar billede perla Nybegynder
25. juni 2001 - 00:05 #9
tjatten > du kører på dynamiske ip adresser tildelt af teledanmark, så det eneste du kan gøre er at lave infternet sharing på PC\'en. En proxy server(Sygate) og lignende produkter kan sandsynligvis også bruges.

http://www.selector.dk/?UniversID=70

-Per
Avatar billede tjatten Nybegynder
25. juni 2001 - 00:09 #10
Per> Jeg har prøvet (Sygate) men det virker heller ikke, eller måske er det bare mig, :o).
Henrik