Avatar billede yoohan Nybegynder
20. august 2008 - 20:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Trådløs løsning

Hej

Jeg har TDC erhverv bredbånd med en Netopia router med indbygget wi-fi (G). På Denne har jeg min NAS server tilsluttet.
Jeg ønsker en højere hastighed, så kan jeg tilsluttet endnu en trådløs router (N) til Netopia og stadig accesse min NAS?

Eller er det muligt at erstatte min Netopia fra TDC?
Avatar billede leif Seniormester
20. august 2008 - 20:17 #1
Hvorfor ikke nøjes med et AP med N standard ?

Men ja, det kan lade sig gøre hvis du fx vælger at bruge følgende opsæt:
Netopia (Den kører sikker 192.168.1.x) -> Trådløs Router (192.168.2.x) -> Og sætte alle klienter til den bagerste router som kører 192.168.2.x
Avatar billede yoohan Nybegynder
21. august 2008 - 12:20 #2
Ja, det var egentligt også det jeg mente :-)

Er der ingen der har et bud på om man kan erstatte Netopia med noget andet?
Jeg har også problemer med at jeg ikke kan komme ind og pille i Netopia og fx forwarde porte...
Avatar billede leif Seniormester
21. august 2008 - 13:32 #3
Det med porte nævnte du jo ikke til at starte med ?

Når du har Netopia er det en Erhvervsforbindelse, du kan godt få skiftet til et Modem så du kan smide egen router på, men er det en Medarbejderbredbånd så vær opmærksom på om det er OK med virksomheden.
Avatar billede yoohan Nybegynder
21. august 2008 - 13:38 #4
Det med portene er egentligt heller ikke et problem, mere en konstatering.

Smid et svar og pointene er dine.

Tak for hjælpen :-)
Avatar billede leif Seniormester
21. august 2008 - 13:41 #5
Så lad være med at skrive det som et problem, hvis det ikke er.