Avatar billede dael Nybegynder
20. august 2008 - 08:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Køre ikke MSI installationer

Server 2003, XP på alle maskiner.

Jeg har fået en ny computer til mit domæne(SERVER01), computeren er på og mine roaming brugern kan også fint log sig på denne computer, men af en eller anden grund vil den ikke installer min MSI pakker, dvs. officer, java, adobe osv.

Det plejer at virke, men ikke med denne computer.

Er der nogen der har et hint ?
Avatar billede dael Nybegynder
20. august 2008 - 09:04 #1
Denne computer start heller ikke med at ”forberede netværksforbindelse”
Avatar billede serverservice Praktikant
24. august 2008 - 20:45 #2
1.Kan du fint browse netværkssteder far din server01 og finde din "master" server ?
2. Er den sat op til fast ip og har du husket at anvende din DNS server (master) som primære ip ?
3. Er den installeret som domain controller og er der replikering til dns serveren (master)
Avatar billede xcover Nybegynder
31. august 2008 - 13:08 #3
Kig i event viweren på klienten -> der finder man tit svaret...
Kommer andre policys ud til maskinen ? Eller er det kun software ?
Avatar billede serverservice Praktikant
31. august 2008 - 13:26 #4
Du kan teste maskinen med gpedit.msc hedder den hvis jeg husker rigtigt - du kan også med GPMC på server sp1/2 køre toolet for at se hvad policies den pc tildeles - prøv det lige og send resultat herind - enig med xcover at det bær undersøges...mvh Dennis
Avatar billede dael Nybegynder
01. september 2008 - 06:53 #5
Tak for jeres input! Jeg har fundet fejlen. Havde købet En Shuttle pc med integreret Wi-fi som viste sig at være en billig USB Wi-fi løsning og ikke med en chip direkte på bundkortet.  Dvs. mine GP virkede når Shuttlen var tilkoblet mit netværk via dens Rj45 Lan men ikke via USB Wi-fi.
Jeg tror fejlen skyldes at USB driverne blev indlæst som noget af det sidste i opstarten? Men nu har jeg købt et PCI Wi-fi og installeret i maskinen og det virker også fint og nu ruller alle mine MSI pakker ud og diverse GP.
Avatar billede serverservice Praktikant
01. september 2008 - 11:17 #6
Jeps - du har nemlig ret - og mange tak for tippet. Vi har nemnlig selv probs med nogle enkelte pcér via USBwlan , men sjovt nok virker den ene pc som den skal med samme hardware og nøjagtigt samme pc - samme konfiguration er forsøgt på de andre uden held.
Men sådan er der så meget med IT , man får meget tit en overraskelse så jeg vil lige prøve et PCI kort på en af de andre sm ikke virker.
tak for nu...