Avatar billede nikolaj009 Nybegynder
18. august 2008 - 18:08 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Problem med trådløs net med router WRT54GS

Hej.. Jeg sidder via en bærbar på trådløs net via vores Router WRT54GS V7

Problemet er hvis jeg henter via lokal netværk.. Kan jeg højst hente med 3 mb/s ? Det virker jo total mærkeligt.. Det tager cirka 27 min at hente 4,6 gb via lokal net fra en computer som er kabel forbundet til routeren..

Og når jeg skal ind i routerens opsætning.. Går det os virkelig sløvt for sig via det trådløs net.. Noget som har en ide?

Det trådløs kort som sidder i bærbaren hedder Broadcom..

Pft
Avatar billede nikolaj009 Nybegynder
18. august 2008 - 18:38 #1
Release Date: 2007-08-15          Version: 6.20

Description

This package contains drivers for the supported Broadcom Wireless LAN adapters installed in the supported notebook models running the supported operating systems. This driver supports 802.11i/WPA2 for a/b/g and certain b/g WLAN cards. For other cards, it provides Wi-Fi protected access (WPA) support. This driver also supports Cisco Compatible Extensions Program V4.0 features (software supplicant required) and provides support for "125 High Speed Mode" for notebooks with Broadcom 802.11g and 802.11a/b/g cards that support "125M High Speed Mode".

Fixes

- Fixes an issue on HP Pavilion and HP Presario notebooks that have a slider switch to enable/disable the wireless function, where the wireless LED takes about 20 seconds to change from amber to blue when resuming from Suspend or Hibernate mode if the slider switch is in the enabled position (slid to the right).

Enhancements

- Provides Broadcom 4.150.29.0 Driver. - Improves performance of time-sensitive applications, including audio and video playback, while the wireless LAN card is scanning. - Provides a TGn Wi-Fi compliant driver.

Det er det der står om driveren som jeg har hentet fra HP´s hjemmeside
Avatar billede 383ci Nybegynder
20. august 2008 - 08:28 #2
Hvis det er som med de gamle WRT54Gv7 er der desværre intet håb om det bliver bedre. Noget med at v7 er noget andet hardware end samtlige andre, som desværre ikke dur og ikke kan laves om til det.
Hvis det er en "ordentlig" WTR54gs kan du lægge Tomato firmware i den, det er landt bedre end Linksys originale og har langt flere funktioner. Jeg havde en oppetid på +90 dage inden jeg slukkede mín af andre årsager.

Hvis du mener at det er computeren der er problemer med, det kunne det tyde lidt på når den er langsom med kabel, tyder det på driver problemer, som det første.
Mange, inklusiv mig selv, har haft stor fornøjelse af at teste op mod driveragent.com det har sparet mig for rigtigt mange problemer
Avatar billede nikolaj009 Nybegynder
20. august 2008 - 09:09 #3
Det er den version som man ikke kan ligge andet ind på.. Nå så må jeg sgu prøve med en anden router.. Nogen anbefalinger?

Jeg har ikke prøvet med kabel i bærbaren endnu.. Kun trådløst..
Avatar billede 383ci Nybegynder
20. august 2008 - 09:24 #4
WRT54GL med Tomato køre maks, ganske simpelt.
Hvis det er den version der ikke kan gøres noget ved, er der ikke andet at gøre end smide den væk.
Det gjorde jeg med min v7 og det var en stor befrielse!
Avatar billede nikolaj009 Nybegynder
20. august 2008 - 14:20 #5
Ja det kan næsten kun være bedre end den her da.. Men havde bare fået at vide at den skulle være god og plus den var godt bedømt på edbriser.dk

Men det var åbenbart ikke modellen at vælge
Avatar billede 383ci Nybegynder
20. august 2008 - 14:27 #6
Ja men hvis det er en GSèr skulle du kunne lægge Tomato Firmware i den. Det spiller maks i hvert fald.
Det er kun WRT54G v7 jeg er sikker på er fuldstændig ubrugelig. Ved ikke om de er nået til v7 i GS modellen endnu.
Hvis du sender en PM med din email kan jeg sende dig firmvare versionen der virker, men det er helt på eget ansvar at forsøge. Dog lyder den til at skulle ud alligevel og her er det ikke gået galt endnu. Har lavet +10 om
Bare opdatere firmware med kabel til Tomato, som man ellers ville have opdateret Linksy`s egen firmware.
Avatar billede 383ci Nybegynder
20. august 2008 - 14:28 #7
Men du kunne også prøve driveragent.com med pcèn det var også et problem her.
Avatar billede nikolaj009 Nybegynder
20. august 2008 - 18:55 #8
Det er en Version7 jeg har.. Det kan jeg se under routeren og har os prøvet at ligge 3. part firmware ind uden held :(
Avatar billede 383ci Nybegynder
20. august 2008 - 19:01 #9
Hmm, undre at GS er nået så langt, men så er der ikke andet at gøre end at smide den ud!!!
Ganske simpelt, den dur ikke og vil være en pest så længe du forsøger. Men en GL kan tage 3. parts så nemt som at klø sig i r****
Avatar billede nikolaj009 Nybegynder
20. august 2008 - 19:42 #10
Ja.. æv skulle man jo bare lige have vidst inden man købte den.. Kan det passe den os til tider kan køre ustabilt?
Avatar billede 383ci Nybegynder
20. august 2008 - 23:35 #11
Hvilken firmware har du prøvet med? Jeg har en Tomato til GS liggende, så er det da et forsøg værd. Kunne jo være du havde forsøgt med en der ikke passer.
Den Linksys WRT54G v7 jeghavde endte jeg med at forære væk, under forudsætning af at jeg aldrig hørte mere om den. 14 dage efter fik jeg den tilbage i hovedet, den duede ikke. Så JA enkelte Linksys køre bare ikke!!!
Avatar billede 383ci Nybegynder
22. august 2008 - 10:52 #12
Hej igen

Fandt lige følgende:

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/What_is_DD-WRT%3F#Which_V24_build_do_I_flash_onto_my_Broadcom_router

Lige netop med en beskrivelse af hvilken 3. parts firmware der kan lægges i GS version 7

Har selv prøvet DD-WRT og det virker fint. Det er da et forsøg værd.
Avatar billede nikolaj009 Nybegynder
25. august 2008 - 21:21 #13
Okay jeg prøver takker :)
Avatar billede nikolaj009 Nybegynder
25. august 2008 - 21:23 #14
Hva for noget af det skal jeg vælge?
Avatar billede nikolaj009 Nybegynder
17. november 2008 - 17:49 #15
Luk