Avatar billede obhat Nybegynder
18. august 2008 - 16:06 Der er 9 kommentarer

Ændre øjenfarve

Hvordan ændre man en øjenfarve i photoshop?
Nogen der kan hjælpe, eller kender en guide?
Avatar billede w13 Novice
18. august 2008 - 16:11 #1
1. Lav et nyt layer.
2. Marker den farvede iris med Lasso Tool.
3. Fyld markeringen med den ønskede farve.
4. Vælg "Color" i den boks, der er sat til værdien "Normal", som findes øverst i din Layers-boks.
Avatar billede prodic Mester
18. august 2008 - 17:04 #2
En variant af ovenstående kan være at lave et hue/saturation adjustment-layer i punkt 3.
Med den variant får du mulighed for at justere farven løbende.

Som en tilføjelse, så kan en blød feather anbefales på markeringen.
Avatar billede obhat Nybegynder
18. august 2008 - 22:20 #3
Min photoshop er på dansk, så er layer vel lag?
Jeg skal nok bruge lidt mere forklaring.
Avatar billede w13 Novice
18. august 2008 - 23:27 #4
ja layer er lag :)
Avatar billede w13 Novice
19. august 2008 - 10:03 #5
Jeg har ikke en dansk version, så jeg ved ikke, hvad de forskellige ting hedder. Men hvis du prøver dig frem og siger, hvor du går i stå, kan jeg nok guide dig.

"Lasso Tool" hedder vel Lasso-værktøjet (det værktøj, som du bruger til at markere et område med). Og "Color" er vel "Farve". :)
Avatar billede obhat Nybegynder
21. august 2008 - 11:46 #6
Fint. jeg prøver mig lidt frem...
Avatar billede w13 Novice
21. august 2008 - 11:49 #7
Det behøver ikke være Lasso-tool nødvendigvis. Bare et værktøj til at markere området, du vil farve.
Avatar billede dotti Nybegynder
22. august 2008 - 09:11 #8
Det er en god idet at bruge lasso tool til at markere iris, herefter vælge den farve du ønsker og justere intensiteten af farven så den ikke dækker 100 % og så farve henover øjnene nogle gange indtil det ønskede resultat er opnået, det synes jeg giver et flot resultat.
Avatar billede andreasng Nybegynder
04. september 2008 - 19:39 #9
lasso tool. lille lasso ude i din værktøjs kasse til venstre.

tegn omkring iris.

tryk ctrl+u

træk frem og tilbage i hue og saturation

tryk ok

voila