Avatar billede toni01 Nybegynder
18. august 2008 - 12:02 Der er 3 kommentarer

Oprette combineret felt

Når man autogenerere en pivottabel i Excel 2007 fra Project 2007 Får man bl.a. feltet:
Time Monthly Calendar som består at
- Year
  - Month
    - Day
Dvs. feltet giver mulighed for at vise data pr. År, måned, Dag.

Er der nogen som  ved hvordan man manuelt, ud fra eget dataset laver et Pivot felt som ovenstående? (dvs. et 3 i et felt)

Torben
Avatar billede palle_ib Nybegynder
20. august 2008 - 21:51 #1
Kan du ikke gøre de ved at indsætte en dato eller misforstår jeg dit spørgsmål?
Hvis du ønsker det "modsatte" at skille en dato til tre informaioner så kan du vise dem kan det gøres via =tekst(celle;"åååå") eller "yyyy" for engelsk version.
Måned =tekst(a1;"mm")
Dag =tekst(a1;"dd")
Hvis det er et total ubrugeligt svar så skriv evt. lige noget mere om problemet.
Avatar billede toni01 Nybegynder
20. august 2008 - 22:11 #2
jo, man kan nok lave det som tre felter og sådan gør jeg også nu.
Men i Project 2007 kan man lave ExcelPivotrapporter her autogenereres ovestående tre i et felt.

synes jeg har lidt problemer med tre selvstændige felter
årstal, månedsnavn og dato.

eks kommer månederne ikke altid i rette rækkefølge men istedet jan, feb, mar, apr, jun, jul, aug, sept, nov, dec, maj okt

hvis du har ms project 2007 kan du prøve at generere auto excel rapporter for at se multifelterne.

en dato indeholder jo alle tre ønskede felter i sig (år, måned og dag)
Avatar billede palle_ib Nybegynder
09. maj 2009 - 11:47 #3
Hej Toni01,
Jeg har ikke MS Project 2007 så jeg kan desværre ikke generere den fejl.
Det virker meget underligt at den ikke sorterer månederne korrekt. Er det korrekt at dit september måned står som sept? Hvis ja, så er det garanteret derfor.
I så fald kan du selv definere dine lister således at den kan håndtere sept sammen med alle de andre måneder på tre bogstaver.