Avatar billede centurion Nybegynder
18. august 2008 - 10:29 Der er 16 kommentarer

Dvale er forsvundet.

Jeg har skrevet powercfg -h on i Kommandopromt. Jeg får at vide at jeg ikke har adgang. Jeg har opsat mig som administrator. (Jeg er administrator, eneejer og enebruger af cp'en). Før jeg trykkede administrator kunne jeg heller ikke få det til at virke. Jeg har for et år siden  kommet ind uden besvær.
Venlig hilsen
Centurion
Avatar billede pidgeot Nybegynder
18. august 2008 - 10:39 #1
Med mindre du normalt kan omgå UAC helt, så husk at selve Kommandoprompt skal køres som administrator ved at højreklikke på genvejen og vælge "Kør som adminstrator".
Avatar billede vejmand Juniormester
18. august 2008 - 11:08 #2
Eller aktiver Super Administrator account:
http://www.freesystem.dk/modules/smartsection/item.php?itemid=268
Avatar billede centurion Nybegynder
18. august 2008 - 12:07 #3
Jeg kan ikke komme ind ved pidgiot's metode, men vejmand har måske svaret. Jeg er dog lidt i tvivl om dette med en kode. Skal jeg sætte en kode når jeg er administrator? Jeg har endnu ikke gennemgået vejmands råd - måske kunne jeg få at vide om det kun lykkes ved at sætte en kode - jeg har cp'en fuld af koder, men skal det være så? Og hvad er Dos Promt? Jeg er amatør!!
Avatar billede vejmand Juniormester
18. august 2008 - 12:52 #4
Du skal kun sætte password på Administrator kontoen for din egen sikkerheds skyld, den virker fint uden, hvis du ikke ønsker at bruge password.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. august 2008 - 12:55 #5
dos prompt = command prompt

Altså: Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
Avatar billede vejmand Juniormester
18. august 2008 - 12:59 #6
Husk at sende egne indlæg som "Kommentar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point til den tid.  :-)
http://www.expfaq.dk/
http://www.expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede centurion Nybegynder
18. august 2008 - 13:25 #7
Jeg takker jer! vejmand har ret, jeg fandt dvale. Desværre fik jeg også 2 administratorer - og så havde jeg nok hellere undværet dvale. For det er da forkert, Ikke? Jeg håber at vejmand vil svare på hvordan jeg slipper af med den ene administrator, inden jeg accepterer svaret? Expert er fantastisk god, men jeg står noget usikker overfor reglerne.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. august 2008 - 15:58 #8
Du kan deaktivere Super Administrator account som beskrevet i linket:
Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator -> Skriv "Net user administrator /active:no" -> OK

Du kan jo så aktivere den, når der er noget du gerne vil ændre.  :-)

Du lukker spørgsmålet ved at markére mit navn i boksen nederst til venstre, og klikke på "Accepter"
Avatar billede centurion Nybegynder
18. august 2008 - 16:00 #9
Der var ikke noget svar jeg kan bruge, fordi der opstod 2 administratorer. At udskifte et problem med et andet er ikke løsningen, jeg har med genndannelse fjernet dvaletilstanden igen.

Men tak for jeres indlæg.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. august 2008 - 16:08 #10
Jamen jamen, jeg har jo lige skrevet hvordan du deaktiverer Super Administrator account igen???
Avatar billede centurion Nybegynder
18. august 2008 - 16:13 #11
Jeg har misforstået vejmand. Man skal altså fjerne superadmin funktionen igen, for at slippe for 2 administratorer. Jeg har givet vejmand de 200 point, jeg håber jeg har gjort det rigtigt. Og nu skal jeg prøve at finde karma. I er dygtige mennesker, men jeg syns at eksperten er noget indviklet. Men tak, og gør vrøvl, bliv ikke sur på mig.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. august 2008 - 16:16 #12
Du har ikke givet point endnu.  :-)
Du skal markére mit navn i boksen nederst til venstre, og derefter klikke på "Accepter".

Karma funktionen kan du ikke finde, den er efter megen kritik fjernet fra Eksperten.
Avatar billede centurion Nybegynder
18. august 2008 - 16:20 #13
Er der ingen der kan fortælle mig hvor vejmands karma befinder sig? Og om vejmand har fået sine 200 point?
Avatar billede vejmand Juniormester
18. august 2008 - 16:22 #14
He he, læser du overhovedet de kommentarer jeg skriver?  :-)
Avatar billede centurion Nybegynder
18. august 2008 - 17:01 #15
Kære vejmand. Måske er du så dybt inde i det, at hvad der er selvfølgeligt for dig, kan være svært for andre. Jeg printer dine indlæg ud, og herunder er noget gået tabt.
Du er utrolig dygtig, men at være dygtig til noget, er ikke det samme som at være en  pædagog. Karma eksisterer åbenbart ikke mere. Hvis ikke du har fået dine point som du næsten kan gøre juridisk krav på, så kan dumrianen åbenbart ikke finde ud af at give dig dem. Det er synd for jeg har stor respekt for din viden. Hej!
Avatar billede vejmand Juniormester
18. august 2008 - 17:07 #16
Det var bestemt ikke for at genere dig at jeg skrev den kommentar.
Og jeg indrømmer gerne at jeg ikke er pædagog, men jeg prøver alligevel igen:

For at give mig point skal du markére mit navn i boksen nederst til venstre, og derefter klikke på "Accepter".

Måske du bare har klikket på "Accepter" uden at markére mit navn først?