Avatar billede weevil_dk Nybegynder
14. august 2008 - 14:42 Der er 3 kommentarer

z-index problem, med flash indhold!

Hej alle

Jeg har en side der har en drop down menu, under menuen ligger der en flash fil. Dropdown menuen, åbner under flash filen. Hvilket man jo skulle tro kunne rettes med z-index. Men nej, det er ganske umuligt! Jeg har så læst mig igennem et utal af blogs osv. Og kommet frem til at Flash renderes oven på alle elementer, så det er umuligt at få det til at ligge sig efter z-index.

Dog er der nogle der så har fundet ud af at skrive:

<param name="wmode" value="transparent" />

hvilket skulle afhjælpe problemet! Men ikke for mig!

Nogle der har erfaring med dette?

Mvh Daniel
Avatar billede ssv Nybegynder
14. august 2008 - 15:25 #1
Well, jeg havde samme problem med sIFR en gang. Det kunne dog løses med en "wmode: 'transparent'". Ellers er det et skud i tågen, men kunne du lægge en style på flash objektet og give den z-index: 1, og så give dropdownen et z-index: 100? :-)
Avatar billede jokkejensen Novice
14. august 2008 - 16:03 #2
jeg ville også kigge på wmode :)

z-index vil nok drille alene.
Avatar billede roenving Novice
15. august 2008 - 01:35 #3
z-index for 'windowed elements' ligger i et andet scope end almindelige z-index, nærmest som sad der en vinduesglas imellem, så de almindelige z-index virker bagved ruden, men objects o.l. ligger foran ruden !-)