Avatar billede mads_ks Nybegynder
13. august 2008 - 08:21 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Personlige drev mappes forkert.

Hej.

Har på brugeren i AD under fanebladet "Profile" markeret at brugeren skal "connect J: to \\srvfil\user$\initialer".

Det virker somregel som det skal, men nogle gange så mapper den drevet som "\\srvfil\user$". Så når brugeren åbner sit J: viser den alle brugernes J:. Altså en masse mapper der hedder de ansattes initialer. De har selvfølgelig kun adgang til mappen med deres egne initialer.

Jeg har fundet 1 løsning på problemet, og det var at slå til via en GP at netværket skal være aktivt før man kan logge på.

En der kan hjælpe mig med dette lille problem?

Og hvad er ulempen ved den løsning jeg har fundet? går udfra det tager længere tid at starte computeren op om morgenen?

Mvh
Mads.
Avatar billede riversen Nybegynder
13. august 2008 - 17:29 #1
måske konsekvensen af GPO'en er, at du ikke kan logge på, hvis der ikke er netværkskabel med link tilsluttet. Jeg har samme problem som dig og søgt nettet tyndt uden held. Min løsning er at håndtere det i loginscript.
Avatar billede riversen Nybegynder
13. august 2008 - 17:29 #2
har fundet utallige med samme problem, skal lige siges. Men altså ingen løsning. Har så aldrig set noget om det med GPO'en.
Avatar billede leif Seniormester
13. august 2008 - 18:34 #3
Jeg oplever det ikke personligt selv, men har 2 brugere som med mellemrum oplever det, deres løsning er blevet at når det sker, så logger de af (ikke genstarter) og logger på igen, så er det oftes løst og som de siger at det er jo noget som der tager kort tid, så derfor har de ikke et problem med at lige skulle logge af og på igen. (Det er ikke ofte det sker efter deres eget udsagn)
Avatar billede mads_ks Nybegynder
14. august 2008 - 08:42 #4
Hej begge to.

Det som Leif beskriver med at de logger af og på igen (ikke genstarter) svarer vel lidt til det som man kan gøre med den GPO. Så er forbindelsen jo oppe. Det har også været vores løsning indtil nu, men folk har nærmest vendt sig til det, og finder bare mappen med deres initialer. Det er bare forkert, og burde virke :)

Løsningen med login scripts vil jeg også lige have i baghovedet.

I skal begge have mange tak for svar. I fortjener begge points. Hvis i smider et svar, så uddeler jeg.
Avatar billede leif Seniormester
14. august 2008 - 08:49 #5
Vi er enige om at det burde virke (Nu kan vores ikke bare finde mappen da de ikke har læserettigheder til mappen user$ men kun til user$/initialer.
Avatar billede leif Seniormester
14. august 2008 - 08:50 #6
Jeg har faktisk en bruger har hun fortalt mig her til morgen, at hun tænder sin computer og så laver hun lige et par af de ting som skal gøres uden en computer og så har hun så vidt hun husker ikke haft problemet siden.
Avatar billede mads_ks Nybegynder
14. august 2008 - 08:54 #7
Netop. Så når computeren også at få connectet rigtigt rigtigt til netværket før login. Fatter bare ikke hvorfra den får den ide om at den skal mappe forkert, bare fordi den ikke har adgang til nettet. Det burde da være endten eller.
Avatar billede mads_ks Nybegynder
25. august 2008 - 07:45 #8
Hvis du også smider et svar riversen, så deler i point.
Avatar billede riversen Nybegynder
25. august 2008 - 17:31 #9
behold dem bare...
Avatar billede mads_ks Nybegynder
26. august 2008 - 09:05 #10
ok, tak..