Avatar billede bamseole Nybegynder
11. august 2008 - 21:44 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hurtig start

Hej, Funktionen hurtig start i proceslinien. Jeg har lige lavet en frisk xp installation og ville aktivere hurtig start i proceslinien, men det kan ikke lade sig gøre. Jeg kan godt flueben i indstillinger, men det virker ikke og åbner jeg indstillinger igen er fluebenet også væk. Er der nogen der ved hvad det kan være ?
11. august 2008 - 21:47 #1
(Har du instaleret M$ ServicePack3 ? - Det bør/skal du gøre iøvrigt...)
Avatar billede bamseole Nybegynder
11. august 2008 - 22:18 #2
Ja det har jeg gjort
11. august 2008 - 22:35 #3
Så er den funktion nemlig disablet med SP3 !!!
Avatar billede bamseole Nybegynder
12. august 2008 - 05:50 #4
Aha, hvordan aktiverer jeg den igen ? i øvrigt har jeg to andre pc´er med SP3 på hvor det virker fint, det er dog ældre installationer hvor SP3 er installaret da den kom frem.
Avatar billede Jensen DK Novice
12. august 2008 - 08:44 #5
H klik på nederste proseslinie vælg værktøjer, flueben i hurtigstart, eller H klik på proseslinien, egenskaber flueben i vis hurtig start og ok.
Hurtigstart er ikke disablet i SP3.
12. august 2008 - 10:19 #6
Sorry - det er punktet [Adresse] der er disablet i SP3 ...
http://www.eksperten.dk/spm/831203 ...
Avatar billede bamseole Nybegynder
12. august 2008 - 11:42 #7
Som jeg skriver længere oppe virker det ikke det med at sæyye flueben i egenskaber og når jeg prøver det med værktøjer får jeg en fejlmeddelelse "Værktøjslinien kan ikke oprettes"
Avatar billede Jensen DK Novice
12. august 2008 - 13:50 #8
klik start,kør og skriv sfc /scannow sæt din XP instalationsskive i CD drevet og klik ok den forteller ikke noget bare lad den køre færdig den undersøger dine systemfiler og retter fejl.
Avatar billede Jensen DK Novice
12. august 2008 - 13:52 #9
husk afstand mellem sfc og/
Avatar billede bamseole Nybegynder
13. august 2008 - 16:35 #10
Det vil jeg prøve, men jeg får ikke tid før weekenden. Jeg vender tilbage med et svar.
Avatar billede bamseole Nybegynder
19. august 2008 - 12:51 #11
Det var en fejl på min cd, men tak for hjælpen alligevel.
19. august 2008 - 18:17 #12
(Hvilken slags fejl?)
Avatar billede bamseole Nybegynder
19. august 2008 - 19:31 #13
Jeg har haft problemer med at sammensætte en cd med Nlite (har jeg oprettet spørgsmål om også) og hvis jeg integrerer SP3 går det galt med ovenstående, så i dette tilfælde har jeg lavet en ny cd uden SP3 og det virker fint. Imens håber jeg der er en der kan hjælpe mig med Nlite så jeg kan få lavet en cd der virker. Spørgsmålet vedr. Nlite ligger her: http://www.eksperten.dk/spm/841684
Avatar billede Jensen DK Novice
20. august 2008 - 06:49 #14
Har du kørt sfc /scannow med den nye skive? og virker din PC. nu?
Avatar billede bamseole Nybegynder
20. august 2008 - 10:27 #15
Jeg har ikke prøvet sfc /scannow med den nye cd, men hele virker som det skal.
Avatar billede Jensen DK Novice
20. august 2008 - 10:32 #16
Ok fint.