Avatar billede troels_holm Nybegynder
09. august 2008 - 15:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Adgangskode viker ikke efter ændring af arbejdsgruppenavn?

Jeg har forsøgt at hjælpe to venner til at sætte netværk op mellem to computere (1xWinXP home og 1x WinXP pro). De bruger krydskabel og har statisk ip adresse, men da de ændrede den computer med WinXP pro til at have samme arbejdsgruppenavn (MSHOME) som den med WinXP Home og computeren spørger om at genstarte "poppede" der et vindue op efter genstart som spørger efter adgangskode og han kan ikke logge ind. Hvad gør vi ??
Avatar billede leif Seniormester
09. august 2008 - 15:53 #1
Havde den med XP pro arbejdsgruppe eller domæne før ?
Avatar billede troels_holm Nybegynder
09. august 2008 - 15:55 #2
Nej ikke såvidt jeg ved
Avatar billede troels_holm Nybegynder
09. august 2008 - 15:59 #3
Ikke arbejdsgruppe, men domæne får jeg at vide.
Avatar billede leif Seniormester
09. august 2008 - 16:16 #4
Så er det derfor at det brugernavn og password han plejer at bruge ikke længere et tilgængeligt på maskinen.

Det er sikkert en arbejdscomputer han har ? Så er han nød til at når han kommer på arbejde stille hos sin IT-afdeling og bekende sin skyld og få dem til at fixe computeren.

Han kan måske logge ind med brugernavnet Administrator og uden kode (Hvis han er heldig), men ellers må han pænt vente til han kommer på arbejde igen.
Avatar billede troels_holm Nybegynder
09. august 2008 - 16:33 #5
Du har helt ret. Det er en arbejdscomputer.
Ja der er ikke andet at gøre.

Tak for hjælpen.
Smider du et svar?
Avatar billede leif Seniormester
09. august 2008 - 17:08 #6
Snup du dem bare selv
Avatar billede troels_holm Nybegynder
09. august 2008 - 17:18 #7
Split så ?
Avatar billede leif Seniormester
09. august 2008 - 18:25 #8
Nope
Avatar billede troels_holm Nybegynder
09. august 2008 - 20:02 #9
Nå okay :o)
Men tak for hjælpen!