Avatar billede stamon Nybegynder
06. august 2008 - 12:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Design vurdering tak.

Hej Eksperter d:

Havde ikke rigtig held 1. gang. Prøver derfor igen :)

Vil gerne have lidt design-feedback på min hjemmeside.

Link 1: http://www.go2cph.dk/Changing/Startside.html
Link 2. http://www.go2cph.dk/Changing/Prislister.html
Link 3: http://www.go2cph.dk/Changing/Prislister_MiniPro.html

BEMÆRK dog at resten af hjemmesiden ikke er færtig! Giv derfor KUN feedback på designet..

Tak for hjælpsomheden.
Avatar billede darrich Novice
06. august 2008 - 12:56 #1
Link 1:
Umiddelbart pæn og præsentabel side designet til 800x600 fuld skærm.

Pas på med for lyse farver.
Det skal gerne være behageligt for øjnene at sidde og læse, også i længere tid. Et par farvenuancer nedad på den lyserøde vil betyde rigtigt meget i forhold til det.

Er generelt mere til fuld boks farveskift end tekstfarveskift og understregning. Tekstfarveskift/understregning fungerer bedst hvis alt der kan vælges er på hvid baggrund, og det er jo sjældent alle steder.

Understregning i menuen med Getchange, om os, job, go2cph info er meget utydelig. Overvej fuld boks farveskift i stedet.

Link 2:
Samme kommentarer som ovenstående.

Venstre menu
Media teksten hoppper til prislisten, ikonet virker til rrigtig side.

Slut pris i sort. Falder for meget i med baggrund som lyserød.

Link 3:
Slut pris i sort.
Den eneste grund til den virker mere fremtrædende her, er kontrasten til sort boks under den.
Avatar billede stamon Nybegynder
06. august 2008 - 13:09 #2
Mange tak for en rigtig god vurdering.

Har dog lige et spørgsmål til din beskrivelse af Link 1: Hvad er fuld boks farveskift?

Ang. Link 2 og 3.
Tak for tippet om det forkerte link ved Media.
Rigtig godt set med slut pris i sort. :)
Avatar billede darrich Novice
07. august 2008 - 08:00 #3
Fuld boks farveskift kan du se et eksempel på her på eksperten.

Top menuen - spørgsmål svar, artikler, priser, c.v. , butikken, IDG

Når du kører musen hen over highlighter tekst og baggrund.

Synes det giver et lidt mere proff look, og gør det nemmere at se for brugeren.