Avatar billede virtualpenguin Nybegynder
03. august 2008 - 23:05 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Blå skærm under instalation af XP = Hardware problem?

Jeg har det problem at hver gang jeg prøver at instalere XP Pro så går pcen i BSOD under instalations kategorien: Enheder, det må betyde at der er noget galt med mit hardware, men hvad?

PC:
Mobo: Intel Desktop Board DX38BT
Processor: Intel Core 2 Duo 3.0 Ghz E8400
GFX: Inno3D 9800 GTX 512MB
PSU: Corsair TX650W
HDD: Samsung F1 750 GB 32 MB buffer 7200 rpm
RAM: 2x1GB Patriot DDR3 1066 mHz
(2 dvd drev fra BenQ)

PCen er ikke særligt godt kølet, men det kan ikke være det da den går i BSOD på samme sted hver gang..

På forhånd tak.

Billede af BSOD: http://img362.imageshack.us/my.php?image=img0014se9.jpg
Avatar billede off-line Nybegynder
03. august 2008 - 23:24 #1
Det er næppe varme, men ellers kan du tage den ene side af kabinettet.
Du kan prøve at vaske CD i almindelig lunket opvaskevand.
Avatar billede off-line Nybegynder
03. august 2008 - 23:26 #2
Ps. Prøv også, at tage den ene ram blok ud på skift.
Avatar billede virtualpenguin Nybegynder
04. august 2008 - 00:12 #3
Det kan ikke være hverken cd eller varme har jeg konstateret varme pga at det sker på samme tid og cd pga at jeg lige har instaleret XP på denne bærbare med den
Avatar billede virtualpenguin Nybegynder
04. august 2008 - 00:17 #4
At fjerne en ram blok virker heller ikke
Avatar billede Jensen DK Novice
04. august 2008 - 07:08 #5
Mon du mangler en SATA driver?
Avatar billede jtt Nybegynder
04. august 2008 - 08:44 #6
Prøv at fjerne alle unødvendige enheder, som er tilsluttet via USB - jeg er ikke helt sikker - men har en mistanke om, at det er det BSOD betyder. D.v.s. kamera, printer o.s.v.

Hvis det ikke virker, så installer maskinen med et minimum af nødvendige enheder. D.v.s. uden uden de "ekstra" indstikskort du måtte have, et DVD drev, o.s.v.
Avatar billede virtualpenguin Nybegynder
04. august 2008 - 12:09 #7
Skal man bruge en SATA driver hvis man ikke kører RAID?
Er grafik kortet en nødvendig enhed? Fordi så kan jeg kun fjerne et dvd drev
Avatar billede jtt Nybegynder
04. august 2008 - 12:21 #8
Hvis der onboard grafik  så prøv pil grafikkortet ud.
Avatar billede off-line Nybegynder
04. august 2008 - 20:48 #9
En Sata driver er kun nødvendig i gamle bundkort. Hvis du kan se din harddisk i
Bios, har du ikke brug for Sata driver.
Avatar billede virtualpenguin Nybegynder
05. august 2008 - 19:03 #10
Har nu testet begge mine RAM blokke hver for sig og sammen med Memtest86 og i alle tilfælde var der ingen fejl.
Findes der nogen boot diske som tester grafikkort, processor osv osv? Eller har i andre forslag?
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2008 - 19:10 #11
Jeg ville nok starte med at gi den harddisk en gang KILLDISK www.helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede off-line Nybegynder
05. august 2008 - 21:35 #12
Du har formodenlig flere indstik på bundkortet, har du prøvet et af de andre?
Og dit disk drev, er det også Sata?
Avatar billede virtualpenguin Nybegynder
06. august 2008 - 00:37 #13
Killdisk vil af en eller anden grund ikke boote på den, det var hvad jeg startede med at gøre før jeg instalerede XP, men det virkede ikke.
Indstik? Altså IDE, Sata stik har 6 sata stik og 1 IDE stik IDE bliver brugt til cd og sata bruger jeg kun 1 af
Avatar billede off-line Nybegynder
06. august 2008 - 00:44 #14
Jeg tænkte på, at du kunne prøve at flytte Sata kablet til et andet sted.
Men hvis du ikke kan boote på Killdisk, så er det måske dit CD/DVD drev som er problemet?
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2008 - 06:26 #15
Har du brændt den KILLDISK korrekt? prøv om den vil boote på en anden computer
Avatar billede virtualpenguin Nybegynder
08. august 2008 - 23:16 #16
Undskyld for ikke at have svaret var hos familie et stykke tid (Jylland :P)
Har fundet ud at brændte en Slipstreamed SP3 cd lavet med Nlite og så virkede det perfekt :D Hvordan låser jeg det og tager pointene tilbage?
Avatar billede off-line Nybegynder
08. august 2008 - 23:27 #17
Læs reglerne.
Avatar billede Jensen DK Novice
09. august 2008 - 06:40 #18
Du lægger selv et svar, hvor du markere dit navn og klikker på accepter nede til venstre.
Avatar billede virtualpenguin Nybegynder
24. november 2008 - 17:41 #19
svar til pointtilbagetrækning