Avatar billede andy17 Nybegynder
02. august 2008 - 21:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

sform & PHP variabel?

Hey derude!

Jeg vil godt starte med at sige, at jeg ikke er så skrap til javascript, så jeg har snydt og fundet et script. Jeg ved godt, at dette er PHP sektionen, men det er fordi mit problem er, at jeg ikke helt kan gennemskue hvordan jeg skal få javascript og PHP til at arbejde sammen i mit tilfælde.

Jeg har lavet to dropdown menuer, hvor nr. 2's indhol ændrer sig alt efter hvad brugeren har valgt i dropdown menu nr. 1. Det viser således som det skal, men mit problem er, at jeg skal have det brugeren har valgt sat som en variabel. Jeg har hidtil brugt $_POST, men jeg prøvede at smide min sform ind i en post form, hvilket ikke virkede så godt. :)

Jeg vil ganske enkelt gerne have de valgte informationerne i dropdown menuerne (såvel som alt andet i formlen) i PHP variabler, så jeg kan arbejde videre med dem i min kode. Lige nu ændres URL til følgende når man submitter:

js_form.php?sel1=VALG1&sel2=VALG2&title=VALG3&text=VALG4

Det vil jeg også gerne undgå hvis det er muligt med sform.

Håber der er nogen der kan hjælpe - og nogen der forstår hvor jeg vil hen med det her. Min kode kan I se på nedenstående link, hvis det hjælper nogen.

http://www.jokeheaven.eu/js_form.txt
Avatar billede andy17 Nybegynder
03. august 2008 - 21:59 #1
Jeg udlover flere point for et brugbart svar! :) Gogogo!
Avatar billede andy17 Nybegynder
15. august 2008 - 17:42 #2
svar